  • Data: 2016-02-17 10:29:00
    Temat: Re: Li-yon - czy wymagają formowania?
    Od: ks <k...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    > Precyzując istotę pytania: jak niektórym wiadomo - formowanie polega na tym, aby
    > kilkukrotnie obowiązkowo z-używać pojemność ogniwa od max, do minimum, a
    > zaniedbanie tego ma skutkować zmniejszeniem pojemności. Czy dotyczy to ogniw
    > Li-yon?

    Na poparcie każdej wersji którą sobie wymyślisz znajdziesz wywody gdzieś w
    internecie. Technicznie w skócie: form(at)owanie baterii miało ograniczyć efekt
    pamięciowy ogniw, i wywodzi się z czasów, gdy ni-cd/mh były w powszechnym
    użyciu. Efekt pamięci w li-ion jest niewielki i nie powinno mieć dużego
    znaczenia w jaki sposób ładuje się te akumulatory. Obecnie formowanie jest
    używane przez producentów/sprzedawców baterii do nieuwzględniania reklamacji :)

    pozdrawiam Krzysiek

    Ps. Za to dla telefonu może mieć znaczenie, bo np taki samsung i5700 z androidem
    1.6 po wgraniu chyba 2.2 zupełnie zgłupiał w kwestii baterii. Potrafił wyłączyć
    się np przy 70% baterii, po czym udało się go włączyć i pokazując cały czas 0%
    chodził jeszcze kilka dni (z komunikatami, że bateria słaba). Unormowało się
    dopiero po czyszczeniu statystyk baterii i paru cyklach 0-100%. Poza tym jednym
    telefonem nie spotkałem się w żadnym innym z takim durnym zachowaniem. Była
    jeszcze Nokia 6500 z niezrozumiałym dla mnie zachowaniem: nie potrafiła
    doładować porządnie baterii - naładowanie akku w ładowarce DIY do li-ion
    powodowało znacząco dłuższe czasy pracy w telefonie na kilka miesięcy... (po tym
    jednym naładowaniu na zewnątrz telefon ładował ok przez następne kilkadziesiąt
    cykli - może miał ładowanie ograniczone jakimś timerem?)

    ---
    Avast.