  • 11. Data: 2023-04-10 16:59:59
    Temat: Re: Kolejny cios lobby paliwowego
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:u1177b$klvp$1@portraits.wsisiz.edu.pl>
    user LordBluzg(R)?? pisze tak:

    > Ty sobie policz ile potrzeba węgla do wyprodukowania 100kWh
    > (akumulator zdolny do przejechania 500km)i co za tym idzie,
    > produkcji CO2, która jest odpowiednikiem 30l paliwa (spalanie
    > 7l/100km) czyli ile CO2 jest ze spalenia 30l benzyny.

    Benzyna się kiedyś skończy a prąd nigdy.

    --
    Piter

    #ZawszeGratem
    strefa wolna od LPG FSI TDI i klimy

  • 12. Data: 2023-04-10 17:14:29
    Od: "To.Ja" <t...@p...invalid>

    Adam w

    > Tak by było, gdyby używały hamulców.
    > Ale tak nie jest - zamiast hamować, to odzyskuje się energię.

    Super, ileż to energii mogą odzyskać przypierdalając w stojący przed
    przejściem dla pieszych pojazd?
    Czy może są to jakieś "cheaty" na dalsza jzdę bezśmiertenoną?

    > A teraz się zastanów i przelicz, jeśli pamiętasz wzory:
    > ile energi uzyskamy hamując z zadanej prędkości 1 tonę, a ile hamując z tej
    > samej prędkości 2,5 tony?

    Ale pisałeś: "zamiast hamować" -- zdecyduj się proszę, czy zamiast, czy przy
    okazji...

    > Dawniej można było zobaczyć analogię:
    > Dzwonnica, a na niej dzwon.

    Dzwon to z powodu braku hamowania chyba ;P

    --
    Tomasz

  • 13. Data: 2023-04-10 17:47:56
    Temat: Lobby elektryczne nie potrafi obronić swojej ideologii
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    szukają tematów zastępczych typu parkingi.

    A teraz wyobraź sobie parking podziemny z autem elektrycznym.

    Czy ktoś opętany obecnymi trendami bezpieczeństwa pozwoli parkować auto
    z dużą baterią?

    Zagrożenie rozszczelnienia butli instalacji gazowej też było minimalne
    ale istniało a ZAKAZ WPROWADZONO

    Trzymaj sobie elektryka na powietrzu i najlepiej z dala od innych
    samochodów żeby Straż mogła go przez kilkanaście godzin dogaszać ;-)

  • 14. Data: 2023-04-10 17:51:26
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 10.04.2023 o 16:59, PiteR pisze:

    > Benzyna się kiedyś skończy a prąd nigdy.

    Paliwo można syntetyzować albo rzepaku zasiać :]

    Nie, spokojnie rozumiem prątki i że mają teraz trudno. Jak się
    infrastruktura w końcu zrobi i odejdziemy od 70% energii elektrycznej z
    węgla, będą lżejsze i pojemniejsze akumulatory to nawet przy bloku na
    osiedlu nie trzeba stawiać elektrowni i każdemu po "zatankowaniu"
    akumulatora 200kWh wystarczy na jakiś czas. Obecnie to dobre dla
    fanatyków...i jak się policzy to CO2 z węgla, to wychodzi wincyj jednak
    :)...ale komin dymi gdzie indziej.

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 15. Data: 2023-04-10 17:54:01
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    W dniu 2023-04-10 o 14:53, Jacek pisze:
    > Bałwan jesteś i bałwanem pozostaniesz. Nie ma dla ciebie ratunku...

    - elektryk nie zmniejsza SMOGU w istotny sposób
    - w Polsce z powodu ceny się nie upowszechni. Lepiej dotować LPG
    i proszę nie pierdolić za a jakiś czas będą tanie. To spalinowe będą
    droższe i w zakupie i utrzymaniu aby stworzyć iluzję konkurencyjności.

    To tyle w kwestii ekologiczności w REALU a nie utopijnych
    idealistycznych czasach kiedy Chiny, rosja, Indie ... podporzadkują się
    ekofaszyzmowi

  • 16. Data: 2023-04-10 17:56:04
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    W dniu 2023-04-10 o 16:50, Jacek pisze:
    > Pomyłka. Nie lobbuję za elektrykami. Lobbuję za klimatem.

    jeśli potrafisz myśleć odpuściłbyś sobie zabawki z bateryjkami i
    lobbował za ATOMEM.

    Gdyby Ci faktycznie zależało na klimacie OCZYWIŚCIE ;-)

  • 17. Data: 2023-04-10 17:58:03
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    W dniu 2023-04-10 o 16:32, Adam pisze:
    > Tak by było, gdyby używały hamulców.
    > Ale tak nie jest - zamiast hamować, to odzyskuje się energię.

    Nie obronisz tego. Daj sobie spokój ;-)

    Poczytaj o cząstkach wzbijanych w powietrze przez sam pojazd obojętnie
    czym zasilany.

  • 18. Data: 2023-04-10 18:00:01
    Od: "To.Ja" <to.nie,ja@pl.invalid>

    _Master_ w
    _Master_ w g

    > Trzymaj sobie elektryka na powietrzu i najlepiej z dala od innych
    > samochodów żeby Straż mogła go przez kilkanaście godzin dogaszać ;-)

    Taki pomysł, żeby dla EL wykopać odpowiednie stanowiska pod ziemią, tam
    doprowadzone wysokoprądowe łączą, ale i odpowiednio umieszczone ładunki,
    które w razie pożaru zasypią dół a palącym sie truchłem, tak, żeby nikt inny
    nie ucierpiał. I nie sie ładują dniami i nocami :O

    --
    Tomasz

  • 19. Data: 2023-04-10 18:05:37
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    W dniu 2023-04-10 o 16:59, PiteR pisze:
    > Benzyna się kiedyś skończy a prąd nigdy.

    Jak będzie prądu whooooooj i będzie technologia potrafiąca go
    magazynować a nie tylko próbować magazynować to pogadamy.

    NA razie to są tylko pobożne życzenia

    Trzeba myśleć całościowo o sieci energetycznej, złomowaniu, kosztach
    zabawy w bateryjki i jaki to faktycznie daje efekt ekologiczny.

    Sekciarstwo elektryczne tego nie pojmie ;-)

  • 20. Data: 2023-04-10 18:12:47
    Od: "To.Ja" <t...@p...invalid>

    _Master_ w

    > Jak będzie prądu whooooooj

    Nie ma teraz? Jest, tylko technologii, by go odzyskać nie ma...

    > i będzie technologia potrafiąca go
    > magazynować

    Akumulatory "elektyrków" to zły maazyn?

    > Trzeba myśleć całościowo o sieci energetycznej, złomowaniu, kosztach
    > zabawy w bateryjki i jaki to faktycznie daje efekt ekologiczny.

    O! Tylni Zadek właczy myślenie? Kiedy?]

    --
    Tomasz