  • Data: 2022-08-17 20:35:55
    Temat: Re: Luzy na łożysku
    Od: Wiesiaczek <c...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 17.08.2022 o 19:18, cef pisze:

    > Jak dobrze pamiętam, to te państwowe słabo sobie radziły
    > na rynku i dlatego były sprzedawane, bo nie było komu zarządzać.
    > Sam pracowałem na początku lat dziewięćdziesiątych w takim słabo
    > rokującym zakładzie
    > i pamiętam jak inne zostały wyparte przez zachodnie firmy.
    > To mieli do wyboru upadać albo sprzedawać albo dobrze działać na rynku.

    > Skoro wiesz to napisz dlaczego ją sprzedali:
    > nie mieli ludzi do zarządzania, potrzebowali kasy czy co?

    Pod płaszczykiem prywatyzacji, inwestora strategicznego i innych pierdół
    brali grubą kasę do prywatnych kieszeni. Dlatego właśnie powiesili
    Leppera bo obiecał to ujawnić z trybuny sejmowej.
    Mam Ci to rozwinąć czy sam skonstatujesz?

    > Nie ulegam - pamiętam co i jak działało i jak to można było ratować
    > a czego nie można było ratować.

    No to wytłumacz mi, co było do ratowania na przykład w zakładach
    spirytusowych? Cukrowniach? Wyborowa sprzedawała się na całym świecie.
    Sam byłem zdziwiony, gdy na początku lat dziewięćdziesiątych w
    restauracji hotelu "IVORY" w Abidżanie podano mi bez problemu właśnie
    "Wyborową". Była też "Żubrówka" do wyboru.
    Zapewniam Ciebie, że również tysiące innych zakładów nie wymagało
    "ratowania".
    Oczywiście doprowadzano celowo do bankructwa zakłady po to, żeby je
    taniej sprzedać.

    A ten Twój "początek lat dziewięćdziesiątych" był okresem wyprzedaży
    wszystkiego, media zostały przejęte przez obcych, propaganda euforycznie
    zachwalała prywatyzację jako źródło dobrobytu, miał być inwestor
    strategiczny, nowe technologie, i kupa innych pierdół.
    Tylko często po roku taki inwestor zamykał zakład, ludzi wyrzucał na
    bruk, zarobił na wyprzedaży maszyn i surowców i wynosił się.
    Co więcej, internet dopiero się rozwijał i ludzie zanim się połapali o
    co chodzi, mieli już pozamiatane.

    --
    Wiesiaczek - Z DC.
    "Ja piję tylko przy dwóch okazjach: