  • Data: 2021-02-24 07:11:47
    Temat: Re: MC1204 N - wyprowadzenia kontrolne...
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Wed, 24 Feb 2021 06:50:34 +0100, Piotr Wyderski napisał(a):
    > Są baterie hermetyczne oparte na chlorku tionylu, wytrzymują do 40 lat,
    > realnie 25 lat:
    > http://www.tadiranbat.com/
    >
    > Jednak są bardzo drogie i użyte na skalę masową spowodowałyby ślinotok u
    > Grety. Samolotem też Ci nie przywiozą.

    Nawiasem mowiac - tato kiedys kupil kalkulator na 2 paluszki R6, ktore
    wytrzymaly ... 20 lat. Paluszki marki Casio.

    > Taki np. PCF2127 ma 3ppm, to znakomity wynik jak na nie-OCXO.

    A ile kosztuje? :-)

    Tylko ze doba ma blisko 100k sekund, wiec wychodzi nam sekunda co 3
    dni, 10s/mc, 2 minuty na rok.

    Jak kto lubi dokladnie ... to i tak musi ustawiac co pewien czas.

    Swoja droga - moj stary zegarek Casio byl bardzo dokladny, ok 1s/mc,
    nowsze to tak blizej 30s/mc.

    A swoja droga:
    -czy nikt nie wpadl na to, zeby zamiast stabilizowac temperature to ja
    mierzyc i kompensowac odchylke czestotliwosci,

    -aby obliczyc odchylke z ustawien zegara ... i kompensowac w
    przyszlosci ...

    J.