  • 1. Data: 2021-02-22 13:32:50
    Temat: MC1204 N - wyprowadzenia kontrolne...
    Od: "Andrzej W." <a...@w...pl>

    Cześć.

    Reanimuje właśnie "Zegar ZC-075" produkcji Zakładów Elektronicznych
    Spółdzielni Inwalidów Nowe, takie cudo z końca lat 80tych.
    Siedzi tam nasza myśl techniczna MC1204, przeglądam sobie jego notę i ma
    on wyprowadzenia kontrolne LT, UST, UCT, CR, INT.
    Ale jedyne co znalazłem to notka "wyprowadzenia kontrolne (mogą być
    stosowane w nietypowych zastosowaniach)".

    Czy jest tu może jakiś dinozaur co pamięta jak się z tego korzystało?
    Jak by się dało programować datę i czas szeregowo to dodał bym ESP i nie
    trzeba by włazić na drabinę po każdym zaniku zasilania....

    --
    AWa.

  • 2. Data: 2021-02-22 13:59:00
    Temat: Re: MC1204 N - wyprowadzenia kontrolne...
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 22/02/2021 13:32, Andrzej W. wrote:
    > Jak by się dało programować datę i czas szeregowo to dodał bym ESP

    To skoro dopuszczasz współczesne wynalazki to nie lepiej wymienić 1204
    na AVR/ESP/Pi?

  • 3. Data: 2021-02-22 14:12:42
    Od: "Andrzej W." <a...@w...pl>

    W dniu 22.02.2021 o 13:59, heby pisze:

    > To skoro dopuszczasz współczesne wynalazki to nie lepiej wymienić 1204
    > na AVR/ESP/Pi?

    Dodanie zewnętrznego interfejsu do urządzenia to nie to samo wyprucie z
    niego flaków....

    --
    AWa.

  • 4. Data: 2021-02-22 14:17:05
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 22/02/2021 14:12, Andrzej W. wrote:
    > Dodanie zewnętrznego interfejsu do urządzenia to nie to samo wyprucie z
    > niego flaków....

    Niby nie, ale bieganie po drabinie jeśli 1204 nie jest ustawialny przez
    iface (wątpie) chyba jest tego warte?

    Wsadź coś w podstawkę po 1204, nikt nie zauważy ... a i z DCF by się
    samo synchronizowało ...

  • 5. Data: 2021-02-22 14:35:19
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Andrzej W." napisał w wiadomości grup
    a.pl...
> [...]

    >Jak by się dało programować datę i czas szeregowo to dodał bym ESP i
    >nie trzeba by włazić na drabinę po każdym zaniku zasilania....

    a) wywalic, kupic nowy,
    b) dolozyc od razu akumulator do zasilania awaryjnego ... albo UPS :-)

    http://www.elenota.pl/datasheet-pdf/164093/CEMI/MC12
    01

    Ale prawie nic nie napisali,
    ale moze wystarcza standardowe piny
    MS "nastawianie minut", "HS - ustawianie godzin".

    Cos tam pisza przy 1201 - "testowanie ukladu".

    J.

  • 6. Data: 2021-02-22 14:38:12
    Od: "Andrzej W." <a...@w...pl>

    W dniu 22.02.2021 o 14:17, heby pisze:
    > Niby nie, ale bieganie po drabinie jeśli 1204 nie jest ustawialny przez
    > iface (wątpie) chyba jest tego warte?
    >
    > Wsadź coś w podstawkę po 1204, nikt nie zauważy ... a i z DCF by się
    > samo synchronizowało ...

    Jak nie wypali z "wyprowadzeniami kontrolnymi" to w miejsce baterii 3R12
    wstawię akumulatorek z układem ładowania.
    Przy prądzie zasilania US na poziomie 50 uA powinno przeżyć każdy zanik
    jeśli tylko segmenty są wygaszane.

    --
    AWa.

  • 7. Data: 2021-02-22 15:16:05
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Mon, 22 Feb 2021 14:38:12 +0100, Andrzej W. napisał(a):

    > Jak nie wypali z "wyprowadzeniami kontrolnymi" to w miejsce baterii 3R12
    > wstawię akumulatorek z układem ładowania.

    Hehe, popełniłem kiedyś taki zegar :) Niestety, z podtrzymania g...
    wyszło. W pudełku na skutek grzania się wszystkiego (ten MC żre mocy od
    cholery, plus trafko plus oporniki od segmentów wyświetlaczy) było tak
    gorąco że żadna bateryjka czy akumulatorek długo nie żyły. Kiedy
    przychodziła chwila żeby podtrzymało, już były do kitu. I nawet
    podziurkowanie pudełka jak sitko nie pomogło.
    --
    Jacek
    -I hate haters-

  • 8. Data: 2021-02-22 18:45:38
    Od: Artur Stachura <k...@p...onet.eu>

    On Mon, 22 Feb 2021 13:32:50 +0100, Andrzej W. <awa_wp.a_to_wytnij> wrote:

    > Czy jest tu może jakiś dinozaur co pamięta jak się z tego korzystało?
    > Jak by się dało programować datę i czas szeregowo to dodał bym ESP i nie
    > trzeba by włazić na drabinę po każdym zaniku zasilania....

    Nie trzeba włazić. 1204 działa dobrze z podtrzymaniem bateryjnym
    (trzeba z baterii zasilać sam układ, bez wyświetlacza). W moim siedzą
    dwa LR6 już z dziesięć lat.

    W odróżnieniu od MC1206, który, OIDP z racji inaczej zorganizowanego
    wyświetlania, żre tyle prądu, że podtrzymanie traci sens.

    --
    Artur Stachura

  • 9. Data: 2021-02-22 18:56:57
    Od: Marek <f...@f...com>

    <a...@w...pl> wrote:
> [...]
    > i nie
    > trzeba by włazić na drabinę po każdym zaniku zasilania....

    Smutne jest to, że minęło 30 lat i nadal ten problem jest
    nierozwiązywalny w wielu urządzeniach powszechnego użytku np. AGD,
    nawet współczesne sprzęty nie umieją podtrzymać zegara....

    --
    Marek

  • 10. Data: 2021-02-22 19:21:21
    Od: "Andrzej W." <a...@w...pl>

    W dniu 22.02.2021 o 18:56, Marek pisze:

    > Smutne jest to, że minęło 30 lat i nadal ten problem jest
    > nierozwiązywalny w wielu urządzeniach powszechnego użytku np. AGD, nawet
    > współczesne sprzęty nie umieją podtrzymać zegara....

    Ja przepraszam, w ZC-075 ten problem był jak najbardziej rozwiązany. :)
    https://a.allegroimg.com/s1024/0c45ea/184efc9a4c1d96
    9ff6a0321c0211
    Włazisz na drabinę odkręcasz tę blachę i wymieniasz 3R12 raz na kilka
    miesięcy.
    Nie będę się bawił z tym ESP, dam akumulator litowy z układem ładowania.
    Jeśli scalak bierze 50 uA a wybór cyfry to ~400 uA to czego bym tam nie
    włożył to będzie dobrze.
    A dwa razy do roku się zmieni czas ręcznie.

    --
    AWa.