  • Data: 2023-02-08 16:35:36
    Temat: Re: MERA-400 i "złośliwe" zabezpieczenie a'la DRM
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    wtorek, 7 lutego 2023 o 20:59:35 UTC+1 Grzegorz Niemirowski napisał(a):
    > Jak jeden program działa źle a inne dobrze, to nie reklamujesz sprzętu.

    A jak jeden program używa innych zasobów sprzętowych?

    Do tego tutaj to było dwóch różnych producentów - sprzęt robiła Mera,
    CROOKa Politechnika Gdańska - a jeśli dobrze zrozumiałem, to zabezpieczenia
    były do softu z Politechniki Warszawskiej (wcześniej SOM-3 - opowiadał nam
    o tym, i o CROOKu też, wykładowca na "systemach operacyjnych" chyba w 2000 roku,
    słuchaliśmy tego jak bajki o żelaznym wilku, a przecież byliśmy jeszcze rocznikiem,
    co znało cokolwiek więcej niż windows 95 - bo ci z następnego to już nic innego nie
    znali).

    > Owszem. Ale widocznie nie aż tak luźno, skoro ktoś zainwestował czas i środki w tak
    złożone zabezpieczenie.

    Widocznie było aż tak luźno, żeby warto było zainwestować dodatkowe własne środki i
    własny czas
    w ochronę własnej własności, bo państwo miało to gdzieś.

    Ale trzeba przyznać, że taki pomysł z randomowym mazaniem po pamięci jest ciekawy.
    Przecież to się mogło skończyć lepszą destrukcją typu zamazanie dysków.
    A nie jak w railroad tycoon, gdzie jak źle się wskazało nazwę pokazanej lokomotywy
    to można było zbudować bodajże tylko 2 stacje - takie "demo" gry się robiło.
    Ale cóż - kradniesz to masz za swoje.