    From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: MERA-400 i "złośliwe" zabezpieczenie a'la DRM
    Date: Fri, 10 Feb 2023 18:11:19 +0100
    <1...@4...net>
    <63e58570$0$19615$65785112@news.neostrada.pl>
    <9569499724$20230210090633@squadack.com>
    <1...@4...net>
    <63e6387d$0$9598$65785112@news.neostrada.pl>
    <1125487599$20230210142837@squadack.com>
    <63e675fc$0$19625$65785112@news.neostrada.pl>

    On Fri, 10 Feb 2023 17:51:07 +0100, nadir wrote:

    > Rozporządzenie mogło sobie regulować, ale jak dostałeś pieniądze na
    > konto w banku, to i tak wiele nie mogłeś zdziałać, bo w sklepach
    > funkcjonowała w zasadzie tylko gotówka. Podobno czeki w Polsce były już
    > przed IIWŚ,

    Byly.

    > ale nie pamiętam żeby powszechnie ich używano w latach 80'.

    Powszechnie moze nie, ale dzialalo lepiej niz później.
    -kazdy mial prace, byl wyplacalny.
    -byly tylko 2 banki, a kto wie czy nie 1, bo Pekao dla kont
    złotowkowych ...
    -jak sie rozporzadzilo, to wszystkie sklepy panstwowe czeki
    przyjmowały. A sklepow panstwowych bylo z 99% :-)

    > Może w dużych miastach to jakoś funkcjonowało, ale małych pipidówkach
    > jak moja, musiało to jakoś słabo wyglądać bo nie przypominam sobie, żeby
    > ktoś czekiem w sklepie płacił.

    Miales pipidówke, nie miales banku, to nie zakladales konta, bo po co.
    Przy czym czekami sie placilo raczej za wieksze zakupy - drobne
    codzienne to gotówką.

    > Nawet za jakieś większe "gadżety" typu;
    > meble, pralka, telewizor płacono gotówką.
    > Ludzie woleli kasę w robocie odebrać niż jeszcze dodatkowo, do banku, po
    > nią latać.

    A inni nie chcieli grubszej gotowki ze sobą nosic, to placili czekiem.
    A przypominam, ze czasy byly takie, ze nigdy nie wiedziałes kiedy
    trafisz na dostawe i towar w sklepie.

    J.