  • 11. Data: 2020-10-05 16:42:22
    Temat: Re: MPPT a generator wiatrowy
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "M M" napisał w wiadomości grup
    ooglegroups.com...
    >Jako że w miejscu gdzie mieszkam mocno wieje, myślę czy tego nie
    >wykorzystać. Raczej bez sprzedawania energii do sieci, sporo mogę
    >zużyć grzejąc bojler z ciepłą wodą a jak coś jeszcze zostanie to
    >wpuścić w system -48V DC zasilający trochę sprzętów sieciowych (stały
    >pobór około 200W, bateria akumulatorów 48V 40Ah).

    Ale do grzania nie potrzebujesz pradu - wystarczy jakies mieszadło :-)

    J.

  • 12. Data: 2020-10-05 16:44:20
    Od: Andrzej S <a...@e...pl>

    > Zabezpieczenie przed nadmiernym wiatrem są zazwyczaj czysto
    > mechaniczne - zazwyczaj poprzez obrócenie wiatraka pod kątem 90° od
    > wiatru.

    TAkie zabezpieczenie załącza się przy bardzo silnych wiatrach, czyli
    wielkich momentach pędu. Jest to gra sprężyn i wiatru. Są tam twarde
    zderzaki, nie bardzo jest jak je zmiękczyć. W efekcie następują
    niezdrowe bicia po łożyskach.

    Ogólniej - zawsze znajdzie się wiatr, który rozwali amatorski wiatrak.
    Dłużej pożyje wiatrak o osi stałej (lub przestawianej ręcznie).

    Ale jesli już wiatrak, to jakaś lekka "samouginalna" konstrukcja z dużym
    udziałem żagla
    --
    A S

  • 13. Data: 2020-10-05 17:33:10
    Od: M M <m...@g...com>

    Chyba aż tak źle nie jest że połowę? Straty na izolacji cieplnej bojlera to około
    100W - tak przynajmniej podają.
    Zużycie ciepłej wody spore (małe dzieci w domu). Przepływowy Junkers (dosłownie tej
    firmy) po zapaleniu gazu kilkanaście sekund się nagrzewa i trudno ustawić właściwą
    temperaturę, jak już ustawiona to leci długo bo po zakręceniu trzeba by ustawiać
    ponownie, więc z kolei marnuje wodę.
    Instalacja 48V już jest (choć niedużej mocy) - zasila trochę sprzętu sieciowego
    (radiolinie, routery) z racji prowadzonej działalności (lokalny ISP).
    Oddawanie do sieci średnio mi się podoba - falowniki z odpowiednimi papierami drogie
    (bo dotacje), nie wiadomo jak z niezawodnością w dłuższym czasie (awaria tuż po
    gwarancji może zjeść cały wypracowany zysk), jakby był na to wyjątek od RoHS i pełna
    dokumentacja serwisowa umożliwiająca naprawę przez każdego elektronika to może... No
    i jaka pewność że za 10 lat nadal będzie te 80%.
    Czy typowe falowniki dla fotowoltaiki mogą współpracować również z wiatrakiem?
    Miałbym obawy czy algorytm MPPT nie będzie trochę inny, w użytecznym zakresie pracy
    PV jest bardziej źródłem prądowym a prądnica napięciowym.

  • 14. Data: 2020-10-05 19:38:18
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)

    Zenek Kapelinder <4...@g...com> wrote:

    > Rozruchowe samochodowe nie nadaja się do takiej pracy. One lubią być
    > naładowane w okolicach połowy pojemności.

    Jakieś źródło tej rewelacji?

    --
    Szpital psychiatryczny. Ordynator oprowadza młodego psychiatrę po
    oddziale:

  • 15. Data: 2020-10-06 01:18:20
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    poniedziałek, 5 października 2020 o 19:38:19 UTC+2 Arnold Ziffel napisał(a):

> [...]
    > oddziale:
    > - Tutaj jest sala Napoleonów, a tutaj - mechaników samochodowych...
    źródło. A źródło. Ja jestem źródłem. Możesz nie wierzyć. Nie mój problem ze głupszy
    umrzesz.

  • 16. Data: 2020-10-06 06:36:25
    Od: Andrzej S <a...@e...pl>

    W dniu 2020-10-06 01:18, Zenek Kapelinder pisze:

> [...]

    Tez sie odważe spytać. Ladowanie podczas jazdy napieciem 14,4V. Mam
    miernik zapalniczkowy, widze ze nie ma jakiegoś odcięcia nawet podczas
    jazdy wielogodzinnej. Z pewnoscia akumulator "sie gotuje". Gdzie tu
    połowa pojemnosci?
    --
    A S

  • 17. Data: 2020-10-06 07:38:17
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    wtorek, 6 października 2020 o 06:36:28 UTC+2 Andrzej S napisał(a):

> [...]
    > miernik zapalniczkowy, widze ze nie ma jakiegoś odcięcia nawet podczas
    > jazdy wielogodzinnej. Z pewnoscia akumulator "sie gotuje". Gdzie tu
    To że Tobie coś się uległo w głowie nie znaczy że jak napiszesz to od razu wszyscy
    wiedzą o co chodzi. Słowacki kiedyś napisał że chodzi mu o to, żeby język giętki,
    powiedział wszystko co pomyśli głową. Napisz tak żebym zrozumial czy miernik nie ma
    odcięcia a może nie masz odciecia w instalacji na poziomie 14,4V. Co do gotowania
    znajdź sobie od jakiego napięcia elektrolit w akumulatorze zaczyna gazować. Możesz
    sobie jeszcze znaleźć jakie napięcie spoczynkowe po ładowaniu ma akumulator ołowiowy
    trakcyjny a jakie ma twój jak rano go odpalasz. A na koniec przedstaw swoje wnioski.

  • 18. Data: 2020-10-06 10:48:01
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)

    Zenek Kapelinder <4...@g...com> wrote:

    > źródło. A źródło. Ja jestem źródłem.

    To marne to źródło.

    Weź dwa akumulatory samochodowe, naładuj, zmierz pojemność. Rozładuj jeden
    do połowy pojemności, zostaw na miesiąc. Wróć, naładuj, zmierz pojemność.
    Podziel się wnioskami.

    --
    Mis, zajączek, wilk i lis grają w karty. Lis oszukuje. Po pewnym czasie
    niedźwiedź wstaje i mówi :

  • 19. Data: 2020-10-06 10:49:52
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)

    Zenek Kapelinder <4...@g...com> wrote:

    > Napisz tak żebym zrozumial czy miernik nie ma odcięcia a może nie masz
    > odciecia w instalacji na poziomie 14,4V.

    Odcięcia ładowania nie ma, gdy akumulator naładuje się do połowy
    pojemności, zgodnie z twoją teorią.

    --
    Idzie zajączek lasem, patrzy a na dróżce leży podkowa. Podnosi ja,
    odwraca na druga stronę, a tam... koń!

  • 20. Data: 2020-10-06 10:56:39
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    wtorek, 6 października 2020 o 10:49:54 UTC+2 Arnold Ziffel napisał(a):

> [...]
    > pojemności, zgodnie z twoją teorią.
    >
    > --
    > Idzie zajączek lasem, patrzy a na dróżce leży podkowa. Podnosi ja,
    Mało wiesz ale to nie jest mój problem tylko Twój.