  • Data: 2021-01-14 14:26:46
    Temat: Re: Mądra pani
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2021-01-13 o 21:08, Grzegorz Niemirowski pisze:

    > Wiemy, że w jakimś stopniu środowisko społeczne w którym się dorastało
    > oraz genetyka. I co do tego drugiego, to nie wiemy jak to dokładnie się
    > odbywa. Dotąd nie odkryto genu, którego można by nazwać "genem
    > homoseksualizmu". W tej chwili analizując czyjeś DNA nie jesteśmy w
    > stanie stwierdzić, czy jego orientacja będzie zgodna z płcią czy nie. I
    > pewnie o to chodziło pani Godek. Nie ma tu się za bardzo czego czepiać w
    > tej części wypowiedzi.

    Moja zasłyszana gdzieś (lata temu) 'wiedza' w tym temacie (nie
    gromadziłem dowodów więc ich nie mam) jest taka, że na tomografii mózgu
    widać wyraźne różnice (jakiegoś tam małego kawałeczka) między mózgiem
    kobiety i mężczyzny. Mózg mężczyzny homoseksualnego podobno w tym
    fragmencie jest po prostu kobiecy.
    Jeśli to prawda (do tej pory nie miałem wątpliwości) to według mnie ten
    fragment mózgu swobodnie podchodzi pod nazwanie go cząstką biologiczną
    decydującą o orientacji i byłaby to podstawa czepiania się tej
    wypowiedzi. A jakie geny wpływają na powstanie mózgu w akurat takiej
    postaci a nie innej - chyba za mało czasu od ustalenia pełnego genomu
    ludzkiego minęło abyśmy rozumieli działanie każdego genu.

    Według mnie wpływ środowiska jest zerowy. O ile wiem dzieci nie hetero w
    wieku około 10..12 lat zaczynają podejrzewać, że są 'inne'.
    P.G.