-
X-Received: by 2002:a05:6902:49:: with SMTP id m9mr816367ybh.134.1578566633166; Thu,
09 Jan 2020 02:43:53 -0800 (PST)
X-Received: by 2002:a05:6902:49:: with SMTP id m9mr816367ybh.134.1578566633166; Thu,
09 Jan 2020 02:43:53 -0800 (PST)
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!feeder.erje.net
!2.eu.feeder.erje.net!proxad.net!feeder1-2.proxad.net!209.85.160.216.MISMATCH!g
89no2953188qtd.0!news-out.google.com!w29ni397qtc.0!nntp.google.com!g89no2953184
qtd.0!postnews.google.com!google-groups.googlegroups.com!not-for-mail
Newsgroups: pl.misc.elektronika
Date: Thu, 9 Jan 2020 02:43:52 -0800 (PST)
In-Reply-To: <5e16e524$0$540$65785112@news.neostrada.pl>
Complaints-To: g...@g...com
Injection-Info: google-groups.googlegroups.com; posting-host=46.171.220.154;
posting-account=fcN60AoAAACGnErMsW3A8rTO2UKkGJEn
NNTP-Posting-Host: 46.171.220.154
References: <qv2laf$uf9$1@dont-email.me> <o...@t...home>
<qv4gr4$dqd$1$opajak@news.chmurka.net>
<2...@g...com>
<20200108151524.2e315424@mateusz>
<2...@g...com>
<s...@f...lasek.waw.pl>
<5e16e524$0$540$65785112@news.neostrada.pl>
User-Agent: G2/1.0
MIME-Version: 1.0
Message-ID: <5...@g...com>
Subject: Re: Magrail
From: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>
Injection-Date: Thu, 09 Jan 2020 10:43:53 +0000
Content-Type: text/plain; charset="UTF-8"
Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:749603
[ ukryj nagłówki ]W dniu czwartek, 9 stycznia 2020 09:32:38 UTC+1 użytkownik robot napisał:
> W dniu 2020-01-08 o 19:05, Jarosław Sokołowski pisze:
> > Pan Dawid Rutkowski napisał:
> >
> >> To jednak nieco inna zasada - hybryda MA AKUMLATORY - i dlatego jest
> >> hybrydą, a nie elektrodieslem.
> >> Kolejna fundamentalna różnica to to, że silnik spalający paliwo ciekłe
> >> nie służy do kręcenia prądnicą ładującą akumulatory czy też bezpośrednio
> >> zasilającą silnik elektryczny, tylko do bezpośredniego dopału osi przy
> >> ruszaniu.
> >> Potem podczas jazdy działa już tylko silnik elektryczny (w celu
> >> pokonywania oporów ruchu), zaś podczas hamowania silnik elektryczny
> >> działa jako hamulec - a przy okazji jako prądnica ładująca akumulatory.
> >
> > Jak ostatnio jechałem hybrydą, wyglądało to zgoła odwrotnie. Automobil
> > ruszał z miejsca cichobieżnie na elektryce, a dopiero potem popylał
> > ostro na benzynie. To widać jakaś niefundamentalna hybryda musiała być.
> >
> W tym, którym ja jechałem, też tak było.
Kurtałka, znów jakiś zły dzień wczoraj był.
Choć kto wie, może opisałem dobry wynalazek?
Tylko coś mi też mówiło, że trochę to bez sensu tak ten benzynowy włączać i wyłączać.
Chociaż o takiej hybrydzie, która rusza wyłączenie na elektryku, nie słyszałem, może
to jakiś nowy pomysł, coś w rodzaju tego, co Pawel "O'Pajak" opisał w wątku obok?
Bo już sobie przypomniałem, że rzeczywiście w hybrydzie ciągle działa mały silnik
benzynowy - i to on bierze na siebie opory ruchu, a elektryczny jest używany tylko
przy przyśpieszaniu (no i przy hamowaniu, wtedy ładuje akumulatory - a tych
akumulatorów jest dużo mniej niż w elektryku-only).
Dzięki temu samochód o tych samych rozmiarach i wadze ma takie same osiągi -
szczególnie przyśpieszenie - mając np. dwukrotnie mniejszy silnik na paliwo ciekłe
(oczywiście pytanie, czy dodatkowy silnik elektryczny i akumulatory nie zajmą więcej
miejsca - ale spala podobno sporo mniej - choć też pytanie, czy zrekompensuje to w
okresie używania wyższą cenę samochodu).
Hmm, a taki co rusza na elektryku, a dopiero potem benzyna, to miałby sens - można by
np. wyeliminować skrzynię biegów i benzyna wchodziłaby dopiero na piątce (a
dokładniej na bezpośrednim).
Choć sens by to miało tylko w trasie, w mieście znów by się pojawił problem
gaszenia/zapalania silnika benzynowego - albo chociaż jego jałowej pracy, bo byłby
odłączony od osi - no i weź tu w mieście do piątki dojdź, akumulatory się szybciej
wyczerpią.
Następne wpisy z tego wątku
- 09.01.20 11:46 Dawid Rutkowski
- 09.01.20 12:37 Włodzimierz Wojtiuk
- 09.01.20 13:08 Adam Górski
- 09.01.20 13:38 Andrzej P. Wozniak
- 09.01.20 14:44 Jarosław Sokołowski
- 09.01.20 14:54 RoMan Mandziejewicz
- 09.01.20 15:06 Jarosław Sokołowski
- 09.01.20 19:01 Piotr Dmochowski
- 09.01.20 20:09 heby
- 10.01.20 00:34 Grzexs
- 10.01.20 08:41 Robert Wańkowski
- 10.01.20 14:40 Dawid Rutkowski
- 11.01.20 12:59 Piotr Dmochowski
- 11.01.20 20:01 Grzexs
- 11.01.20 20:54 Trefniś
Najnowsze wątki z tej grupy
- 2,5 x więcej niż Li-Ion
- Tfu! Przeklety prostokąt (czyli UPS i "sinus modyfikowany")
- Dalekopis T100 - problem z powrotem karetki
- Diody LED - oświetlenie na choinkę
- ale wiesz, że są gotowce?
- jak wykryć zapalenie żarówki?
- Cyna dylemat
- Mierniki poziomu glukozy (CGM, FGM)
- A Szwajcarzy kombinują tak: FinalSpark grows human neurons from stem cells and connects them to electrode arrays
- Kontrola nad prądem - sprawdź jak działa [apka - przyp. JMJ] eLicznik
- NETIA i hasło logowania
- Modulacja FM
- Najgorszy język programowania
- Kol. sukces po polsku: firma Szumisie sp. z o.o.
- Chińska Telefonia 6G - Chcą Nas Sterować Elektrycznie - Jak Kukiełki w Teatrze Lalek!!!
Najnowsze wątki
- 2025-12-25 Finlandia przywraca swastykę
- 2025-12-25 Skuteczność wymiaru sprawiedliwości
- 2025-12-24 Felgi
- 2025-12-24 2,5 x więcej niż Li-Ion
- 2025-12-24 No i kolejny ograniczony
- 2025-12-24 Warszawa => Młodszy Specjalista ds. wsparcia sprzedaży <=
- 2025-12-24 New York Times zagrożeniem bezpieczeństwa narodowego USA - POTUS D. Trump
- 2025-12-24 Podżeganie?
- 2025-12-24 => Senior Algorithm Developer (Java/Kotlin) <=
- 2025-12-24 otwarcie drugiej obwodnicy Trójmiasta
- 2025-12-24 Tfu! Przeklety prostokąt (czyli UPS i "sinus modyfikowany")
- 2025-12-23 Prezent dla kierowców od prezydenta Nawrockiego
- 2025-12-23 Warszawa => Asystent ds. Sprzedaży i Rozwoju Klienta <=
- 2025-12-23 Warszawa => Senior IT Recruitment Consultant <=
- 2025-12-22 czy wiedziałeś że?




7 pułapek i okazji - zobacz co cię czeka podczas kupna mieszkania na wynajem