    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    Date: Tue, 15 Mar 2022 17:00:32 -0700 (PDT)
    Subject: Re: Malowanie stali nierdzewnej
    From: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    On Wednesday, 16 March 2022 at 07:51:37 UTC+9, Marcin Debowski wrote:
> [...]
    odciski palców się tego nie imają,
    kolor to może zamaskować palce,
    spiekanych do pomielonych głąbów z kukurydzy,
    wychodzi powierzchnia w kółka, popularna w przemyśle spożywczym,

    > To spróbuj najpierw na małym fragmencie bo może tamta powłoka z lodówki
    > jest w jakimś stopniu oleofobowa albo całość ma inne właściwości
    > ułatwiające maskowanie takich zabrudzeń i zwykłym lakierem takiego
    > efektu nie osiągniesz.

    Blacha na lodówkę jest produktem masowej produkcji, gdzie materiały i procesy
    wychodzą daleko poza możliwości domowego majsterkowicza. Samsung używa stali
    specjalnie wytopionej na tą lodówkę, prawie na pewno ferrytycznej, specjalnie
    obrobionej cieplnie i mechanicznie, ta powierzchnia może i wygląda na szczotkowaną,
    ale jej chropowatość i profil jest ściśle dobrany do własności lakieru, który ma w
    określony sposób to pokryć. Żeby taki lakier dobrze leżał, powierzchnia jest
    podtrawiana i pasywowana odpowiednio do lakieru, to jest swoisty podkład pod ten
    lakier. Lakier prawdopodobnie w ogóle nie jest nanoszony w postaci płynnej, zgaduję
    że jest to folia nawalcowana na powierzchnię płaskiego wyrobu. Ale nie wiem.

    Jacek ma kawałki blachy z hurtowni u siebie na dzielni, więc prawie na pewno
    austenitycznej. Nie wchodziłbym w analogie z lodówką Samsunga, bo będzie ich
    niewiele.