    Subject: Re: Mały, prosty mikrokontroler
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    From: Atlantis <m...@w...pl>
    Date: Tue, 11 Jan 2022 10:55:54 +0100

    On 11.01.2022 10:33, J.F wrote:

    > Normalnie bym poradzil "zmien obudowe" ... ale moze np zmienic
    > wyswietlacz na jakis LCD/OLED ?

    Zmiana obudowy nie ma sensu, skoro radio jest już umieszczone w całkiem,
    ładnej, kompaktowej obudowie. Wyświetlacz, potencjometry i gniazda są
    już zamocowane. Mały wyświetlacz OLED w niczym mnie nie ratuje, bo
    miejsce zwolnione na panelu nie będzie się dało wykorzystać pod moduł
    DDS. Na VFO wygospodarowałem trochę miejsca obok głównej płytki, za
    ekranem. Miejsca nie ma wiele bo zakładałem, że docelowo wejdzie tam
    analogowe VFO. W międzyczasie zmieniła się jednak koncepcja.

    > A czestotliwosci z DDS nie musisz dobrze odfiltrowac?
    > To tez moze wymagac miejsca.

    Tak, gdybym budował od podstaw układ ze scalakiem DDS. Ja jednak
    wykorzystuję gotowy moduł, który (z tego co mi wiadomo) już posiada
    filtry na wyjściu. W każdym razie z powodzeniem stosowałem takie moduły
    w innych konstrukcjach, nie stosując dodatkowego filtrowania.

    > Jest jeszcze wersja VFO z PLL ...

    Tak, wiem. Jednak na razie skłaniam się ku DDS. AD9850 był już
    przetestowany z Kajmanem przez kilku konstruktorów. Na jednym forum
    trafiłem na informację, że ktoś miał problemy z PLL w tym transceiverze.

    > a nie masz czestotliwosci pasujacej z kwarca DDS ?

    Moduł mnie ma wyprowadzonego żadnego sygnału zegarowego. Poza tym DDS
    jest taktowany znacznie wyżej - coś koło 125 MHz.

    > to z arduino nano nie przypasuje?

    ZDECYDOWANIE za duże.
    Ja szukam jak najmniejszego scalaka SMD. ;)