eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyMercedes się stara? › Re: Mercedes się stara?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.man.lodz.pl!newsfeed.pionier.net.p
    l!1.as.feeder.erje.net!3.eu.feeder.erje.net!feeder.erje.net!weretis.net!feeder8
    .news.weretis.net!news.uzoreto.com!news-out.netnews.com!news.alt.net!fdc2.netne
    ws.com!peer03.ams1!peer.ams1.xlned.com!news.xlned.com!peer02.ams4!peer.am4.high
    winds-media.com!news.highwinds-media.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.
    neostrada.pl!unt-spo-b-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-ma
    il
    From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
    Subject: Re: Mercedes się stara?
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    References: <1c495xyhhjy4u$.1acoun9rm3z6x.dlg@40tude.net>
    <61372b90$0$544$65785112@news.neostrada.pl>
    <1j1kc2cua1j6t.1tbw2mb5d1ffx$.dlg@40tude.net>
    <61374b7a$0$537$65785112@news.neostrada.pl>
    <3161710620$20210907140647@squadack.com>
    Date: Tue, 7 Sep 2021 14:23:00 +0200
    Message-ID: <rpggj4wh39t7$.15z2zi4760zdr.dlg@40tude.net>
    Lines: 38
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 83.30.147.176
    X-Trace: 1631017380 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 515 83.30.147.176:64974
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    X-Received-Bytes: 2625
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2697044
    [ ukryj nagłówki ]

    On Tue, 7 Sep 2021 14:06:44 +0200, RoMan Mandziejewicz wrote:
    > Hello Irek.N.,
    > Tuesday, September 7, 2021, 1:26:09 PM, you wrote:
    >
    >>> Tramwaj tyle ma?
    >>> A to tylko 600V.
    >> No to poszedłem tym torem, w końcu też mam wujka w kompie :)
    >> Sieć trakcyjna na przewodach Djp100 o przekroju 100mm2. Zasilanie
    >> 660VDC. Metro w W-wie, 825VDC i 3200A. To by dało całe 5 stanowisk do
    >> szybkiego ładowania.
    >> Słabo to widzę w naszych realiach.
    >
    > Przeceniasz obecne realia, nie doceniasz przyszłości. Obecnie jeden
    > wiatrak to kilka MW mocy. 15 minutowe ładowanie dotyczy zapewne
    > ładowania od 10 do 80% pojemności akumulatora, co daje niewiele ponad 300
    > kW, załóżmy 350 kW - jak obecne ładowarki Porsche. Z jednego wiatraka
    > na MOPie opędzisz 10 stanowisk superszybkiego ładowania.

    Niestety - to moc maksymalna. A u nas niewiele takich terenow, zeby
    stale mocno wialo.

    > Do tego
    > równolegle z autostradą stosunkowo tania sieć wyrównawcza - wystarczy
    > nawet 110 kV, gdzieniegdzie włączona do krajowego systemu
    > energetycznego. Do tego farmy solarne i powerpacki po kilkanaście MWh...

    A te powerpacki to niestety drogie i kosztowne - bo sie degraduja w
    miare uzywania.

    > Bardziej martwi mnie ładowanie samochodów ciężarowych. Ale oni
    > zazwyczaj mają dłuższe przerwy. 45-minutowe doładowanie akumulatora
    > 400 kWh mocą 350 kW daje 65% - daje się wytrzymać. A aż tyle nie
    > potrzeba do turlania się 89 km/h przez 4 i pół godziny.

    Maja tez chyba dluzszy dzien pracy - moga miec dluzsza przerwe, i nie
    przeszkadza to tak bardzo, jesli jedzie daleko.

    J.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: