eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyMichelin CrossClimate SUV się zguzowały › Re: Michelin CrossClimate SUV się zguzowały
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.chmurka.net!.POSTED.c132-112.icpne
    t.pl!not-for-mail
    From: Cavallino <C...@k...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Michelin CrossClimate SUV się zguzowały
    Date: Fri, 21 Jan 2022 07:39:19 +0100
    Organization: news.chmurka.net
    Message-ID: <ssdken$2k4$1$Cav@news.chmurka.net>
    References: <1aj3hud628r7k$.dlg@myjk.org>
    <1aho30id5u3ij$.19zmx0ev3niq7$.dlg@40tude.net>
    <1tlp0iz0zl1xs$.dlg@myjk.org> <ybjdfrwddn6s$.z84edasad1wr.dlg@40tude.net>
    <1wnj55r4ch0ey$.dlg@myjk.org> <61d8bde7$0$534$65785112@news.neostrada.pl>
    <bxjn8sx1ccyn$.dlg@myjk.org> <y7dutuoiv7k4.xs2gt2wam7hx$.dlg@40tude.net>
    <q...@m...org> <1zuz584hd42e.1vjta5jaxx1l0$.dlg@40tude.net>
    <1xis4bb8je85v$.dlg@myjk.org> <stf8ygsy3j7l$.1hhntm72e2c3.dlg@40tude.net>
    <13u3peazlu649$.dlg@myjk.org>
    NNTP-Posting-Host: c132-112.icpnet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Injection-Date: Fri, 21 Jan 2022 06:39:19 +0000 (UTC)
    Injection-Info: news.chmurka.net; posting-account="Cav";
    posting-host="c132-112.icpnet.pl:85.221.132.112";
    logging-data="2692"; mail-complaints-to="abuse-news.(at).chmurka.net"
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64; rv:91.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/91.5.0
    X-Antivirus-Status: Clean
    Content-Language: pl
    In-Reply-To: <13u3peazlu649$.dlg@myjk.org>
    X-Antivirus: Avast (VPS 220121-0, 21.1.2022), Outbound message
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2700780
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 20-01-2022 o 19:13, Myjk pisze:
    > Thu, 20 Jan 2022 14:07:20 +0100, J.F
    >
    >> A ty kredyt liczysz czy piec/pompe ciepla dobierasz?
    >> -20 sie u nas czasem zdarza (w Suwałkach czesto),
    >> i co z tego, ze srednio z psem macie po 3 nogi,
    >> kiedy w domu jest przez tydzien nieznosnie zimno.
    >> I co wtedy zrobisz?
    >> Akceptujesz, bo wkrotce przejdzie?
    >
    > Hehe. Czyli nadal nie rozumiesz, a co starałem ci się tym porównaniem
    > wykazać. Czym innym jest MOC jaka jest potrzebna aby przy -20 ogrzać dom do
    > należytej temperatury a czym innym jest ENERGIA jakiej dom potrzebuje w
    > czasie całej zimy i że tego zużycia energii nie liczy się dla minimalnej
    > zimowej (-20sC) tylko do średniej zimowej (0sC). Dokłądnie to samo jest z
    > samochodem, zasięgiem i komfortem. Bo co z tego że od święta jedziesz
    > autostradą skoro 90% stoisz albo toczysz się z jałowo klekoczącym
    > silnikiem.
    >
    >> To nie zadne wyparcie, tylko rzetelna analiza ... subiektywna :-)
    >
    > Rzetelna != subiektywna.
    >
    >> Zle sie czuje, jak nie slysze silnika - co, w obrotomierz mam sie
    >> stale gapic?
    >
    > Nie wiem czy tobie bliżej do mojej żony czy mojej żonie do ciebie. W sumie
    > to wolę chyba to pierwsze mimo wszystko, ale generalnie dyskutuje się z
    > wami na podobnym poziomie.
    >
    >> No dobra, w elektryku by mi szybko przeszlo :-)
    >
    > Nie chcę psuć twojego światopoglądu, ale w PHEV też nie ma obrotomierza. Z
    > prostej przyczyny, tam silnik spalinowy jest sterowany automatycznie i na
    > gucio użytkownikowi wiedzieć jakie akurat są obroty silnika.
    >
    >> A twoja analiza rzetelniejsza?
    >> Np 70% czasu spędzasz stojac w korkach ... jaki ten elektryk swietny,
    >> bo w ogole nic nie halasuje ... a to po prostu masz dziwne subiektywne
    >> gusta, i ci leciutki pomruk silnika bardzo przeszkadza :-)
    >
    > Hałas wpływa negatywnie na samopoczucie, to nie jest subiektywne odczucie
    > tylko zostało skutecznie i wielokrotnie przebadane. I nie jest prawdą że
    > leciutki pomruk nie ma wpływu, bo ma.
    >
    >> Ja mam wlaczone radio (bo lubie), srednio glosno, czy jak kto woli -
    >> srednio cicho, i skoro silnik nie przeszkadza sluchac radia,
    >> to jakby w ogole nie przeszkadzal :-)
    >
    > W elektryku można słuchać jeszcze ciszej, bo nie musi przekrzykiwać
    > silnika. To samo z rozmową.
    >
    >> Doprawdy tak ciezko ci sie pogodzic z faktami i musisz wypierac moje?
    >>
    >> Miales filmy, jak wyrzucalem na luz w czasie jazdy.
    >> Duzo ciszej sie robilo?
    >
    > Wyrzucałeś na luz a nie wyłączałeś silnik!
    >
    >> P.S. Ale cos sie zepsulo i teraz mam jakby glosniej :-(
    >
    > Starzejesz się panie.
    >
    >> I dyferencjal z przekladnią zapewne masz.
    >
    > Który ma się nijak do tematu silnik-buda.
    >
    >> Hybrydy toyoty maja tych przekladni jeszcze wiecej.
    >
    > Bzdura.
    >
    >> No widzisz, a ja nie jezdze 120, bo to niekomfortowe :-)
    >
    > Jeszcze chwilę temu pisałeś że przy 130 ci hałas przeszkadza.
    > Zdecyduj się.
    >
    >> No to sobie jezdzij 80 i d* nie zawracaj innym :-)
    >> Tylko pamietaj - nie wyprzedza sie na autostradzie, nie wyprzedza sie
    >> na autostradzie, nie wyprzedza sie na autostradzie ...
    >
    > Jeżdżę tyle ile pozwalają warunki. Ty nadal nie rozumiesz że jazda
    > samochodem nie składa się w 100% z jazdy 140+, w większości przypadków nie
    > stanowi nawet 10% i dam sobie małego palca u prawej stopy possać, żę nie
    > jesteś tutaj wyjątkiem, tak samo jak nie byłeś wyjątkiem z "zasięgiem".
    > Jesteś statystycznym kowalskim, ale notorycznie to wypierasz i łapiesz się
    > wyjątków robiąc z nich regułę.
    >
    >> Nie mowie nie, sa samochody cichsze i glosniejsze.
    >> Gwarantujesz, ze wszystkie EBV i PHEV sa bardzo ciche w czasie jazdy?
    >
    > Hałas od drogi jest zależny od segmentu, tak samo jak w spaliniakach. EV
    > się znajdzie w każdej klasie.
    >
    >> Zreszta zaraz ... jakie PHEV? Przeciez to ma silnik ICE, ktory
    >> halasuje. I wlacza sie co chwila :-)
    >
    > Nie co chwila, tylko jak mu prądu albo mocy brakuje.
    > Ja jeżdżę na prądzie w ponad 90%.
    >
    >> No chyba, ze u ciebie nie, i po naładowaniu do pełna mozna troche km
    >> po miescie przejechac na samym prądzie. Takze w zimie.
    >
    > No przecież mój PHEV ma baterię 12kWh to oczywiście że się da na samym
    > prądzie przejechać 30-40km.
    >
    >> Bo to reklama.
    >> https://en.wikipedia.org/wiki/Hybrid_Synergy_Drive
    >> Masz tam jedna lub dwie, trzy przekladnie laczace ICE z kolami.
    >
    > Które działają tylko kiedy muszą, czyli przy większych prędkościach/mocach.
    > W większości czasu nie ma bezpośredniego przełożenia na koła.
    >
    >> Fakt, ze to przekladnie planetarne, wiec jest druga sciezka napedu
    >> przez silniki elekryczne, niejako rownolegla do mechanicznej.
    >> I komfort rosnie. Halas tez :-)
    >
    > Widać że w życiu nawet HEVem nie jechałeś...

    Rację ma akurat.
    Hałas w cvt przy porzypieszaniu z małym silnikiem jest spory gdy
    benzyniak pracuje.
    Szybko mi się odwidział hev z tego powodu.

    >
    >> A to nie wiem, bo chyba chodzi o PHEV, wiec jak ktos sobie regularnie
    >> laduje, to potem moze troche km po miescie przejechac na pradzie z
    >> baterii.
    >
    > Toyota nie ma PHEVów.

    Ma.
    Choćby w RAV-ce.
    I to najlepsze jakie mogą być.
    80-90 km na samym prądzie przejadą, grzeją prądem i nie włączają
    spaliniaka bez potrzeby nawet na autostradzie.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: