    Subject: Re: ***** Microsoft
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    From: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>
    Date: Wed, 6 Jan 2021 13:38:30 +0100

    > Jasne, zasoby oprogramowania zarówno technicznego jak rozrywkowego są
    > sporo mniejsze pod linuksa niż pod windę. Wiele urządzeń nie ma
    > sterowników, też prawda. Ale ciekawi mnie jakich progsów od windą
    > używasz że nie ma ich odpowiedników na linuksie.

    Większość popularnych programów fakturująca magazynowych. Symfonia,
    WFMag, Optima. Programy wymagające frameworków (nie wszystkie) W ogóle
    obsługa SQL Microsoftu jest tutaj uboga straszliwie. Instalatory
    niektórych apek wywalają się pod wine bez podania przyczyn. Kiedyś
    jeszcze miałem siłę i kopałem za rozwiązaniami ale większość to studnia
    bez dna. Jako że często adminuję sobie takie środowisko, to zmuszony
    jestem poniekąd do Windowsa, bo nie chcę mieć kilku komputerów na różne
    operacje. Potem trzeba synchronizować jakieś dane/zbiory/bazy. Za dużo
    czasu się na to traci.

    > Ja braków nie odczuwam
    > ale robię dosyć skromny użytek z komputera a jak już coś muszę zrobić
    > pod windą to korzystam doraźnie z VBox-a.
    > Za to się cieszę obrzydliwą wręcz stabilnością OS-a :)

    Na stabilność (obecnie W10) też nie narzekam, jedynie na to, iż
    zauważyłem po raz kolejny, że jeśli jakaś głupkowata aktualizacja zrobi
    się w tle to zwalnia mi download do 0.1Mbit (hibernuję kompa na noc i
    chodzi bez restartu miesiącami)Gdybym nie wykonał bezwzględnie
    wszystkich możliwych operacji na połączeniach sieciowych, włącznie ze
    zmianą dostawcy, podmianą sprzętu (WiFi USB) to bym się nie domyślił, że
    chodzi im o restart (brak komunikatów). Nie wiem gdzie Microsoft stosuje
    mechanizm do "zwalniania" nie tylko netu ale i kompa czasem i dzieje się
    to tylko podczas wykonania aktualizacji. Nie jestem przewrażliwiony ale
    mnie to wkurwia, bo mam wiele apek do monitoringu, które muszę logować
    po restarcie ponownie i różne inne bzdury, których nie chcę restartować.

    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy TVPiS>>>