  • Data: 2021-01-06 15:21:52
    Temat: Re: ***** Microsoft
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Jest trochę programów do obsługi małych firm. Nie znam ich bo tym
    > tematem nigdy się nie zajmowałem. Wypróbowywałeś może jakieś i masz
    > porównanie z analogami znanymi z windowsa?

    Nie mam, bo pod Linuksem one nie istnieją. Nie tylko to. To mała część z
    obsługi pracy w domenie (Active Directory) Exchange, całe stado Visio i
    innych narzędzi Microsoft. Niemcy kiedyś zrobili przesiadkę na
    linuksa/narodowo ale się szybko wycofali z tego pomysłu.

    Głupi program Autostacja dla obsługi dealerów samochodowych wymaga
    Windows, łącznie ze wsparciem embedded dla komputerów ASO do obsługi
    samochodów.

    Tak zbierając ziarnko do ziarnka widać przepaść, gdzie Linuks wypada
    bardzo blado. Już smartfon na Andku oferuje więcej niż stacjonarny Mint.

    > No i jeszcze jedno - ostatnio modne są usługi w chmurze a tym jest
    > obojętny system operacyjny. Może tędy droga, o ile są już takie chmurowe
    > rzeczy.

    Prezesi firm unikają chmury panicznie. Nawet serwery poczty chcą u
    siebie instalować bo nie ufają dostawcom. Temat rzeka.

    Pomijam też, ze pracownicy przyzwyczajeni do interfejsu Windows nie
    znajdują się w Linuksie i muszą uczyć się obsługi a to nie jest na rękę
    pracodawcom.

    Jeszcze inną sprawą jest wymiana informacji globalnie, gdzie większość
    firm w Europie pracuje na Windows i zwyczajnie mają aplikacje do
    wszelakich sterowników, baz danych itp, tylko po Windows.

    Jak widzisz, pomijam gry ale DirectX czy akceleracja sprzętowa, której
    systemowo Linuks nie wspiera tak jak Windows, też jest często używana w
    apkach, które nie występują pod Linuksem.

    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy TVPiS>>>