-
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
atman.pl!.POSTED!not-for-mail
From: "szufela" <b...@e...pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Mit zajebistych hamulców w Polonezie
Date: Wed, 3 Apr 2013 16:09:14 +0200
Organization: ATMAN - ATM S.A.
Lines: 39
Message-ID: <kjhd8c$u4e$1@node2.news.atman.pl>
References: <51597a33$0$1226$65785112@news.neostrada.pl>
<0...@g...com>
<6m6fu5z2u01m$.fgu4kxnit8fw$.dlg@40tude.net>
<18biqeibbbjpn.59bafju6z7nn$.dlg@40tude.net>
<1...@4...net>
<6kylmqp0133x.1osortvfe8clu$.dlg@40tude.net>
<18r09x7xg6ztb$.m9cxlbr8zn7f.dlg@40tude.net>
<wdoa1jxmni6s$.1s1dk5e5dfcb2.dlg@40tude.net>
<vmw5lxjqdqxu.1trxuykfmb37t$.dlg@40tude.net>
<1...@p...pl.invalid>
<nfy8xhbrh5ix.1bfmzkwx55h1k$.dlg@40tude.net>
<1...@p...pl.invalid>
<cz1afjj4ybnc$.m06e76r5vdd9$.dlg@40tude.net>
<kjfs5b$7sd$1@mx1.internetia.pl> <kjgugr$pm0$1@node1.news.atman.pl>
<kjh1mc$11s$1@mx1.internetia.pl>
NNTP-Posting-Host: 89-72-64-193.dynamic.chello.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=response
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: node2.news.atman.pl 1364998220 30862 89.72.64.193 (3 Apr 2013 14:10:20 GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Wed, 3 Apr 2013 14:10:20 +0000 (UTC)
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.5931
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.6157
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2487779
[ ukryj nagłówki ]>> Wydluzasz sobie droge hamowania.
>
> Czemu?
Hamujac silnikiem masz dodatkowa sile hamowania
W ogole awaryjne hamowanie ma wiele wspolnego ze sportem:)
http://impreza-evo.pl/index.php/site/node,show,127
> Obserwacja - po puszczeniu gazu samochód zwalnia wolniej niż po wciśnięciu
> hamulca.
Raczej samochod zwalnia wolniej toczac sie na luzie niz przy zalaczonym
biegu bez gazu :)
> Wniosek 1 - silnikiem hamuje się słabiej niż hamulcami ergo w trakcie
> ostrego hamowania silnik dodatkowo napędza koła.
Napedza ale sie nie rozpedza tylko dodatkowo hamuje :)
> Wniosek 2 - w trakcie hamowania bez wciśniętego sprzęgła hamulce muszą
> dodatkowo wyhamować masę wirującą, więc mają większą energię do
> rozproszenia - przy tej samej sile wydłuża to drogę.
Policz na jakims przykladzie, moze byc ciekawe.
>W normalnej sytuacji mogę, ale niestety nie jestem na tyle dobrym kierowcą,
>żeby panicznie hamując, próbując ogarnąć poślizg jeszcze sprawnie operował
>sprzęgłem i drążkiem.
Hamujac dodatkowo silnikiem masz wieksza stabilnosc, zapobiegasz blokowaniu
kol i unikasz utraty kontroli.
Trzeba cwiczyc, kiedys robilem to wlasnie poldkiem na bemowskim lotnisku na
lodzie, gdy jeszcze bylo mozna bawic sie gratis . Przednia zabawa, czasem
ludzi bylo na tyle duzo, ze zdarzaly sie stluczki :)
sz
Następne wpisy z tego wątku
- 03.04.13 19:10 Tomasz Pyra
- 03.04.13 19:13 Tomasz Pyra
- 03.04.13 19:20 Tomasz Pyra
- 03.04.13 19:35 Tomasz Pyra
- 03.04.13 19:37 Tomasz Pyra
- 03.04.13 19:54 Tomasz Pyra
- 03.04.13 20:06 Artur Maśląg
- 03.04.13 20:08 Tomasz Pyra
- 03.04.13 20:08 Artur Maśląg
- 03.04.13 20:14 Tomasz Pyra
- 03.04.13 20:19 Artur Maśląg
- 03.04.13 20:26 tá´Ź
- 03.04.13 20:27 tá´Ź
- 03.04.13 20:30 Artur Maśląg
- 03.04.13 20:37 tá´Ź
Najnowsze wątki z tej grupy
- Re: Tesla jest bezpieczna, wczoraj spaliła się doszczętnie na Ursynowie i nikomu się nic nie stało
- Kol. sukces po polsku: booom na budowy dróg i autostrad - czyli "proste życie na kredycie"
- Nie chcieliście Izery to będziecie kupować XPeng
- Taka ciekawostka pożarowa :)
- Re: Wypadek kolejowy na stacji Wiesiółka- analiza tragicznego zdarzenia z czerwca 2001 roku.
- Re: Tysiące wypadków na niebezpiecznych przejazdach kolejowych a Polskie Linie Kolejowe nic nie robią odlat, bo kierowca pociągu nie ginie
- Re: Tysiące wypadków na niebezpiecznych przejazdach kolejowych a Polskie Linie Kolejowe nic nie robią odlat, bo kierowca pociągu nie ginie
- Spalinowa trauma
- Dwa dylematy
- Re: Dwa dylematy
- [UOKiK] Jeronimo Martins, właścicielowi sieci Biedronka, [przedstawił zarzut] udział[u] w zmowie z 32 firmami transportowymi.
- Re: Dwa dylematy
- Re: Dwa dylematy
- Re: Rz?Âd ZAKAZUJE magazyn?Â?w energii ?!! Nowe prawo od 14 lipca to SZOK! ??Â
- dlaczego gadacie z tym debilem
Najnowsze wątki
- 2025-08-06 Gdynia => Konsultant wdrożeniowy (systemy controlingowe) <=
- 2025-08-06 Białystok => Inżynier oprogramowania .Net <=
- 2025-08-06 "[...] sejmowe wystąpienie posłanki Klaudii Jachiry, która zakończyła je słowami ,,Sława Ukrainie"."
- 2025-08-05 "Chiny przekraczają w wydobyciu 4 mld ton węgla, Indie i USA ponad 1 mld, a Rosja 500 mln ton [...]"
- 2025-08-05 Panuje się 181 159,42 zł./mies. na posła w 2026r.
- 2025-08-05 "Chiny przekraczają w wydobyciu 4 mld ton węgla, Indie i USA ponad 1 mld, a Rosja 500 mln ton [...]"
- 2025-08-05 Czy cos fi przechodzi przez trafo separujące?
- 2025-08-05 kajaki i promile
- 2025-08-05 Re: Tesla jest bezpieczna, wczoraj spaliła się doszczętnie na Ursynowie i nikomu się nic nie stało
- 2025-08-05 Gdynia => Przedstawiciel handlowy / KAM (branża TSL) <=
- 2025-08-05 Re: Atak na lekarza w Oławie. Policja zatrzymała sprawcę na lotnisku Polska Agencja Prasowa 4 sierpnia 2025, 12:16 FACEBOOK X E-MAIL KOPIUJ LINK W szpitalu w Oławie 37-letni pacjent zaatakował lekarza, po tym, jak ten odmówił mu wypisania długoterminowego
- 2025-08-05 B2B i książka przychodów i rozchodów
- 2025-08-04 Re: Atak na lekarza w Oławie. Policja zatrzymała sprawcę na lotnisku Polska Agencja Prasowa 4 sierpnia 2025, 12:16 FACEBOOK X E-MAIL KOPIUJ LINK W szpitalu w Oławie 37-letni pacjent zaatakował lekarza, po tym, jak ten odmówił mu wypisania długoterminowego
- 2025-08-04 Na grupie comp.os.linux.advocacy CrudeSausage twierdzi, że Micro$lop używa SI do szyfrowania formatu dok. XML
- 2025-08-04 Na grupie comp.os.linux.advocacy CrudeSausage twierdzi, że Micro$lop używa SI do szyfrowania formatu dok. XML