eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyMoc diasla a banzyny.Re: Moc diasla a banzyny.
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!newsfeed0
    0.sul.t-online.de!t-online.de!border2.nntp.dca.giganews.com!nntp.giganews.com!n
    ovia!nx02.iad01.newshosting.com!newshosting.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-0
    1.news.neostrada.pl!atlantis.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl!not-for-mail
    From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Moc diasla a banzyny.
    Date: Sun, 04 Apr 2010 22:29:24 +0200
    Organization: TP - http://www.tp.pl/
    Lines: 33
    Message-ID: <hpat01$poj$1@atlantis.news.neostrada.pl>
    References: <hpakhm$tjl$1@news.onet.pl> <hpamst$k3i$2@nemesis.news.neostrada.pl>
    <hpardn$1j0$1@inews.gazeta.pl>
    NNTP-Posting-Host: acvo144.neoplus.adsl.tpnet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: atlantis.news.neostrada.pl 1270413121 26387 83.11.120.144 (4 Apr 2010
    20:32:01 GMT)
    X-Complaints-To: u...@n...neostrada.pl
    NNTP-Posting-Date: Sun, 4 Apr 2010 20:32:01 +0000 (UTC)
    User-Agent: Thunderbird 2.0.0.24 (Windows/20100228)
    In-Reply-To: <hpardn$1j0$1@inews.gazeta.pl>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2269983
    [ ukryj nagłówki ]

    Kuba (aka cita) pisze:

    > powiedzialbym jeszcze inaczej.
    > Biegi dobrane mogą być dobrze tylko styl jazdy jest diametralnie różny.
    > Diesel przy 'normalnej' (choć moze być to normala i dynamiczna jazda
    > jednoczesnie) będzie zbierał sie lepiej, bo wykorzystujemy niższe obroty
    > silnika. Kto w normalnym użytkownika auta kręci je 4-6tys obr, gdzie
    > benzyna zaczyna mieć dobre wartości mocy. W dieslu jadąc normalnie,
    > kręcąc silnik do powiedzmy 3,5tys rpm wykorzystamy większą częsć jego
    > momentu i mocy, a więc efektywniej wykorzystamy silnik jednoczesnie
    > uzyskując lepsze rezultaty w dynamice nieprzeciążając przy tym ani
    > silnika, ani uszu (ani kieszeni).
    >
    > Przy jeździe sportowej zaryzykuje stwierdzenie, ze benzyna poradzi sobie
    > lepiej, ale wymagać to będzie utrzymywania stosunkowo wysokiej prędkości
    > obrotowej silnika.

    A jaka to jest stosunkowo wysoka prędkość obrotowa?
    Bo mierzenie benzyny i diesla jedną miarą prędkości to pomyłka.

    3500rpm to jest już prawie 80% maksymalnych obrotów dla diesla
    (powiedzmy że redline przy 4500).
    Dla benzyny (zakładam redline przy 6000) w podobnym miejscu obrotomierza
    jest 4600rpm.

    Operowanie wartościami prędkości obrotowej oderwanych od konkretnego
    modelu (bo o rodzaju już nie wspomnę) silnika to zupełna pomyłka, na
    którą jedyną sensowną odpowiedzią jest automatyczna skrzynia biegów i
    najlepiej samochód bez obrotomierza żeby nie rozpraszał tego kierowcy.

    Po prostu jak ktoś chce wykorzystać cała moc silnika to musi go kręcić
    do maksymalnych obrotów. Niezależnie czy to diesel w ciężarówce czy
    benzynowy silnik motocykla.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: