-
Data: 2010-09-27 22:21:54
Temat: Re: Moment a moc
Od: "arek.pp" <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]On 27 Wrz, 10:58, Yans van Horn <y...@n...spam> wrote:
> On 2010-09-25 23:08, Yans van Horn wrote:
>
> > On 2010-09-24 21:57, arek.pp wrote:
> >> - silniki benzynowe niedoładowane i turbodiesle o takich samych mocach
> >> maja max.przyspieszenia i predkosci maks. identyczne, poniewaz przy
> >> tych warunkach jazdy uzywa się ostatnich ~40-30 procent uzytecznych
> >> obrotów, gdzie iloczyn momentu i obrotów jest podobny (nałóż na siebie
> >> wykresy mocy silnika TD i benzyny O PODOBNYCH MOCACH)
>
> > To niestety nie jest prawda. Przykład pewnego silnika (odczytane z
> > wykresu z hamowni) pokaże, że przyśpieszająć (biegi: 2->3, 3->4, 4->5,
> > 5->6) nie zejdę poniżej 95% maksymalnej mocy.
> > Przy 40% obrotów max ma już 60% maksymalnej mocy.
>
> > Pokaż mi taki wykres silnika benzynowego. Mówimy o mocy +/- 200KM na
> > kołach.
>
> Zapomniałem dodac: nie jest to żaden rajdowy silnik. Ot, ze zwyklego
> cywilnego samochodu.
>
> --
> pozdrawiam,
> Marcin 'Yans' Bazarnik
W skrócie chodzi mi o to, że przy wykorzystywaniu max. przyspieszen
uzywamy obrotów uzytecznych mniej wiecej na 70-100 procent, gdzie
iloczyn momentu i obrotów dla turbodiesla /turbobenzyny/ oraz dla
wlnossacej benzyny jest taki sam - gdy oczywiscie porównujemy silniki
o zblizonych mocach. Natomiast przy "codziennym" uzywaniu niskich
obrotów, zawsze turbo będzie górą. Tych wykresów jest pełno w
necie....
Gdyby porównać np Lancera: silnik benz 1.8 143 KM oraz volkswagenowski
(montowany w mitsubishi) 2.0 D 140 KM to mamy:
benzyna:
2000 obr - 30 kW
3000 obr - 45 kW
4000 obr - 65 kW
5000 obr - 90 kW
6000 obr - 105 kW, potem spadek mocy
diesel:
2000 obr - 60 kW
3000 obr - 90 kW
4000 obr - 103 kW, potem spadek mocy
Moim zdaniem, gdyby producenci umieszczali w danych technicznych moc
(a nie moment, który mało nam mówi i sieje zamęt) dla np. 1/3, 2/3
oraz maksymalnych obrotów (albo jeszcze "gęsciej"), łatwiej byłoby
porównac parametry silników bez analizowania krzywych przebiegu
momentu i mocy.
Następne wpisy z tego wątku
- 27.09.10 22:32 Adam Płaszczyca
- 27.09.10 23:15 kogutek
- 28.09.10 00:09 J.F.
- 28.09.10 02:37 to
- 28.09.10 03:10 to
- 28.09.10 03:51 Filip KK
- 28.09.10 03:55 Filip KK
- 28.09.10 03:56 Filip KK
- 28.09.10 04:06 Filip KK
- 28.09.10 04:13 Filip KK
- 28.09.10 04:46 Filip KK
- 28.09.10 05:01 Filip KK
- 28.09.10 05:27 Filip KK
- 28.09.10 07:31 Arek M
- 28.09.10 07:57 Mariusz Chwalba
Najnowsze wątki z tej grupy
- Felgi
- otwarcie drugiej obwodnicy Trójmiasta
- Prezent dla kierowców od prezydenta Nawrockiego
- czy wiedziałeś że?
- Unijne KOOOORWY mówią że WYCOFUJĄ się z zakazu rejestracji elektryków
- Produkcja energii w elektrowniach atomowych
- Nie widzieć gdzie się jedzie
- Złomnik się SPRZEDAŁ Kanałowi ZERO
- I lewacka ideologia poszła się JEBAĆ
- Dla UTRWALENIA: jak działają "EKO" ZBRODNIARZE
- Emisyjność BEV
- Modulacja FM
- Chińczycy już ZAREAGOWALI!!!! Klamki zewnętrzne w samochodzie MAJĄ BYĆ KLAMKAMI
- Giełdy samochodowe
- #Motodziennik 358 - Czy ELEKTRYKI są jak AZBEST? Wyniki badań
Najnowsze wątki
- 2025-12-24 Felgi
- 2025-12-24 2,5 x więcej niż Li-Ion
- 2025-12-24 No i kolejny ograniczony
- 2025-12-24 Warszawa => Młodszy Specjalista ds. wsparcia sprzedaży <=
- 2025-12-24 New York Times zagrożeniem bezpieczeństwa narodowego USA - POTUS D. Trump
- 2025-12-24 Podżeganie?
- 2025-12-24 => Senior Algorithm Developer (Java/Kotlin) <=
- 2025-12-24 otwarcie drugiej obwodnicy Trójmiasta
- 2025-12-24 Tfu! Przeklety prostokąt (czyli UPS i "sinus modyfikowany")
- 2025-12-23 Prezent dla kierowców od prezydenta Nawrockiego
- 2025-12-23 Warszawa => Asystent ds. Sprzedaży i Rozwoju Klienta <=
- 2025-12-23 Warszawa => Senior IT Recruitment Consultant <=
- 2025-12-22 czy wiedziałeś że?
- 2025-12-22 Unijne KOOOORWY mówią że WYCOFUJĄ się z zakazu rejestracji elektryków
- 2025-12-22 Białystok => ERP Microsoft Dynamics 365 Commerce Consultant <=




7 pułapek i okazji - zobacz co cię czeka podczas kupna mieszkania na wynajem