-
Data: 2010-09-28 10:57:09
Temat: Re: Moment a moc
Od: Yans van Horn <y...@n...spam> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]On 2010-09-27 22:21, arek.pp wrote:
> On 27 Wrz, 10:58, Yans van Horn<y...@n...spam> wrote:
>> On 2010-09-25 23:08, Yans van Horn wrote:
>>
>>> On 2010-09-24 21:57, arek.pp wrote:
>>>> - silniki benzynowe niedoładowane i turbodiesle o takich samych mocach
>>>> maja max.przyspieszenia i predkosci maks. identyczne, poniewaz przy
>>>> tych warunkach jazdy uzywa się ostatnich ~40-30 procent uzytecznych
>>>> obrotów, gdzie iloczyn momentu i obrotów jest podobny (nałóż na siebie
>>>> wykresy mocy silnika TD i benzyny O PODOBNYCH MOCACH)
>>
>>> To niestety nie jest prawda. Przykład pewnego silnika (odczytane z
>>> wykresu z hamowni) pokaże, że przyśpieszająć (biegi: 2->3, 3->4, 4->5,
>>> 5->6) nie zejdę poniżej 95% maksymalnej mocy.
>>> Przy 40% obrotów max ma już 60% maksymalnej mocy.
>>
>>> Pokaż mi taki wykres silnika benzynowego. Mówimy o mocy +/- 200KM na
>>> kołach.
>>
>> Zapomniałem dodac: nie jest to żaden rajdowy silnik. Ot, ze zwyklego
>> cywilnego samochodu.
>>
>
> W skrócie chodzi mi o to, że przy wykorzystywaniu max. przyspieszen
> uzywamy obrotów uzytecznych mniej wiecej na 70-100 procent, gdzie
> iloczyn momentu i obrotów dla turbodiesla /turbobenzyny/ oraz dla
> wlnossacej benzyny jest taki sam
No właśnie chyba jednak nie. Benzyna wolnossąca ma ch-ke przeważnie liniową.
Moc rośnie wraz z obrotami aż praktycznie do odcięcia. Moc turbodiesla
ma wygląd dzwonu - należy to wykorzystać.
Moc na kołach (dane seryjnego pojazdu)
2000 - 80kw
2500 - 100kw
3000 - 115kw
3500 - 125kw
4000 - 125kw
4500 - 115kw
Odcięcie ~4800-4900 i dalej okolice 100kw
3000-4500 (lub nawet szerszy) to jest zakres >90% mocy maksymalnej.
> - gdy oczywiscie porównujemy silniki
> o zblizonych mocach. Natomiast przy "codziennym" uzywaniu niskich
> obrotów, zawsze turbo będzie górą. Tych wykresów jest pełno w
> necie....
> Gdyby porównać np Lancera: silnik benz 1.8 143 KM oraz volkswagenowski
> (montowany w mitsubishi) 2.0 D 140 KM to mamy:
> benzyna:
> 2000 obr - 30 kW
> 3000 obr - 45 kW
> 4000 obr - 65 kW
> 5000 obr - 90 kW
> 6000 obr - 105 kW, potem spadek mocy
>
> diesel:
> 2000 obr - 60 kW
> 3000 obr - 90 kW
> 4000 obr - 103 kW, potem spadek mocy
Ale co z tego ze moc pozniej spada ? Nadal jest wysoka i nalezy to
wykorzystywać. Podaj dalsze wartosci az do odciecia. Najpewniej benzyna
skonczy się szybciej.
Teraz dołóż do tego stopniowanie skrzyni aby sprawdzić co się stanie po
zmianie biegu...
> Moim zdaniem, gdyby producenci umieszczali w danych technicznych moc
> (a nie moment, który mało nam mówi i sieje zamęt) dla np. 1/3, 2/3
> oraz maksymalnych obrotów (albo jeszcze "gęsciej"), łatwiej byłoby
> porównac parametry silników bez analizowania krzywych przebiegu
> momentu i mocy.
I to jest bardzo słuszny wniosek. Ponieważ wykres mocy jest latwiejszy
do interpretacji.
--
pozdrawiam,
Marcin 'Yans' Bazarnik
Następne wpisy z tego wątku
- 28.09.10 11:04 Sebastian Kaliszewski
- 28.09.10 11:00 Yans van Horn
- 28.09.10 11:26 Jakub Witkowski
- 28.09.10 11:43 Sylwester Łazar
- 28.09.10 12:07 Robert Rędziak
- 28.09.10 13:54 Sylwester Łazar
- 28.09.10 14:25 Filip KK
- 28.09.10 14:27 Filip KK
- 28.09.10 14:31 Filip KK
- 28.09.10 14:37 Filip KK
- 28.09.10 14:39 to
- 28.09.10 14:53 Przembo
- 28.09.10 14:57 Karolek
- 28.09.10 14:59 Filip KK
- 28.09.10 15:13 Filip KK
Najnowsze wątki z tej grupy
- Re: Tesla jest bezpieczna, wczoraj spaliła się doszczętnie na Ursynowie i nikomu się nic nie stało
- Kol. sukces po polsku: booom na budowy dróg i autostrad - czyli "proste życie na kredycie"
- Nie chcieliście Izery to będziecie kupować XPeng
- Taka ciekawostka pożarowa :)
- Re: Wypadek kolejowy na stacji Wiesiółka- analiza tragicznego zdarzenia z czerwca 2001 roku.
- Re: Tysiące wypadków na niebezpiecznych przejazdach kolejowych a Polskie Linie Kolejowe nic nie robią odlat, bo kierowca pociągu nie ginie
- Re: Tysiące wypadków na niebezpiecznych przejazdach kolejowych a Polskie Linie Kolejowe nic nie robią odlat, bo kierowca pociągu nie ginie
- Spalinowa trauma
- Dwa dylematy
- Re: Dwa dylematy
- [UOKiK] Jeronimo Martins, właścicielowi sieci Biedronka, [przedstawił zarzut] udział[u] w zmowie z 32 firmami transportowymi.
- Re: Dwa dylematy
- Re: Dwa dylematy
- Re: Rz?Âd ZAKAZUJE magazyn?Â?w energii ?!! Nowe prawo od 14 lipca to SZOK! ??Â
- dlaczego gadacie z tym debilem
Najnowsze wątki
- 2025-08-06 Gdynia => Konsultant wdrożeniowy (systemy controlingowe) <=
- 2025-08-06 Białystok => Inżynier oprogramowania .Net <=
- 2025-08-06 "[...] sejmowe wystąpienie posłanki Klaudii Jachiry, która zakończyła je słowami ,,Sława Ukrainie"."
- 2025-08-05 "Chiny przekraczają w wydobyciu 4 mld ton węgla, Indie i USA ponad 1 mld, a Rosja 500 mln ton [...]"
- 2025-08-05 Panuje się 181 159,42 zł./mies. na posła w 2026r.
- 2025-08-05 "Chiny przekraczają w wydobyciu 4 mld ton węgla, Indie i USA ponad 1 mld, a Rosja 500 mln ton [...]"
- 2025-08-05 Czy cos fi przechodzi przez trafo separujące?
- 2025-08-05 kajaki i promile
- 2025-08-05 Re: Tesla jest bezpieczna, wczoraj spaliła się doszczętnie na Ursynowie i nikomu się nic nie stało
- 2025-08-05 Gdynia => Przedstawiciel handlowy / KAM (branża TSL) <=
- 2025-08-05 Re: Atak na lekarza w Oławie. Policja zatrzymała sprawcę na lotnisku Polska Agencja Prasowa 4 sierpnia 2025, 12:16 FACEBOOK X E-MAIL KOPIUJ LINK W szpitalu w Oławie 37-letni pacjent zaatakował lekarza, po tym, jak ten odmówił mu wypisania długoterminowego
- 2025-08-05 B2B i książka przychodów i rozchodów
- 2025-08-04 Re: Atak na lekarza w Oławie. Policja zatrzymała sprawcę na lotnisku Polska Agencja Prasowa 4 sierpnia 2025, 12:16 FACEBOOK X E-MAIL KOPIUJ LINK W szpitalu w Oławie 37-letni pacjent zaatakował lekarza, po tym, jak ten odmówił mu wypisania długoterminowego
- 2025-08-04 Na grupie comp.os.linux.advocacy CrudeSausage twierdzi, że Micro$lop używa SI do szyfrowania formatu dok. XML
- 2025-08-04 Na grupie comp.os.linux.advocacy CrudeSausage twierdzi, że Micro$lop używa SI do szyfrowania formatu dok. XML