-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!newsfeed0
0.sul.t-online.de!t-online.de!border2.nntp.dca.giganews.com!nntp.giganews.com!n
ovia!nx02.iad01.newshosting.com!newshosting.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-0
2.news.neostrada.pl!unt-spo-b-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not
-for-mail
Date: Tue, 28 Sep 2010 10:57:09 +0200
From: Yans van Horn <y...@n...spam>
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 6.1; en-US; rv:1.9.2.9)
Gecko/20100915 Lightning/1.0b2 Thunderbird/3.1.4
MIME-Version: 1.0
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Moment a moc
References: <i7hkc5$poh$1@inews.gazeta.pl>
<a...@q...googlegroups.com>
<4c9e64ea$0$27040$65785112@news.neostrada.pl>
<4ca05cc8$0$22806$65785112@news.neostrada.pl>
<b...@a...googlegroups.com>
In-Reply-To: <b...@a...googlegroups.com>
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Lines: 80
Message-ID: <4ca1adea$0$27043$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 80.50.130.130
X-Trace: 1285664234 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 27043 80.50.130.130:60458
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2313197
[ ukryj nagłówki ]On 2010-09-27 22:21, arek.pp wrote:
> On 27 Wrz, 10:58, Yans van Horn<y...@n...spam> wrote:
>> On 2010-09-25 23:08, Yans van Horn wrote:
>>
>>> On 2010-09-24 21:57, arek.pp wrote:
>>>> - silniki benzynowe niedoładowane i turbodiesle o takich samych mocach
>>>> maja max.przyspieszenia i predkosci maks. identyczne, poniewaz przy
>>>> tych warunkach jazdy uzywa się ostatnich ~40-30 procent uzytecznych
>>>> obrotów, gdzie iloczyn momentu i obrotów jest podobny (nałóż na siebie
>>>> wykresy mocy silnika TD i benzyny O PODOBNYCH MOCACH)
>>
>>> To niestety nie jest prawda. Przykład pewnego silnika (odczytane z
>>> wykresu z hamowni) pokaże, że przyśpieszająć (biegi: 2->3, 3->4, 4->5,
>>> 5->6) nie zejdę poniżej 95% maksymalnej mocy.
>>> Przy 40% obrotów max ma już 60% maksymalnej mocy.
>>
>>> Pokaż mi taki wykres silnika benzynowego. Mówimy o mocy +/- 200KM na
>>> kołach.
>>
>> Zapomniałem dodac: nie jest to żaden rajdowy silnik. Ot, ze zwyklego
>> cywilnego samochodu.
>>
>
> W skrócie chodzi mi o to, że przy wykorzystywaniu max. przyspieszen
> uzywamy obrotów uzytecznych mniej wiecej na 70-100 procent, gdzie
> iloczyn momentu i obrotów dla turbodiesla /turbobenzyny/ oraz dla
> wlnossacej benzyny jest taki sam
No właśnie chyba jednak nie. Benzyna wolnossąca ma ch-ke przeważnie liniową.
Moc rośnie wraz z obrotami aż praktycznie do odcięcia. Moc turbodiesla
ma wygląd dzwonu - należy to wykorzystać.
Moc na kołach (dane seryjnego pojazdu)
2000 - 80kw
2500 - 100kw
3000 - 115kw
3500 - 125kw
4000 - 125kw
4500 - 115kw
Odcięcie ~4800-4900 i dalej okolice 100kw
3000-4500 (lub nawet szerszy) to jest zakres >90% mocy maksymalnej.
> - gdy oczywiscie porównujemy silniki
> o zblizonych mocach. Natomiast przy "codziennym" uzywaniu niskich
> obrotów, zawsze turbo będzie górą. Tych wykresów jest pełno w
> necie....
> Gdyby porównać np Lancera: silnik benz 1.8 143 KM oraz volkswagenowski
> (montowany w mitsubishi) 2.0 D 140 KM to mamy:
> benzyna:
> 2000 obr - 30 kW
> 3000 obr - 45 kW
> 4000 obr - 65 kW
> 5000 obr - 90 kW
> 6000 obr - 105 kW, potem spadek mocy
>
> diesel:
> 2000 obr - 60 kW
> 3000 obr - 90 kW
> 4000 obr - 103 kW, potem spadek mocy
Ale co z tego ze moc pozniej spada ? Nadal jest wysoka i nalezy to
wykorzystywać. Podaj dalsze wartosci az do odciecia. Najpewniej benzyna
skonczy się szybciej.
Teraz dołóż do tego stopniowanie skrzyni aby sprawdzić co się stanie po
zmianie biegu...
> Moim zdaniem, gdyby producenci umieszczali w danych technicznych moc
> (a nie moment, który mało nam mówi i sieje zamęt) dla np. 1/3, 2/3
> oraz maksymalnych obrotów (albo jeszcze "gęsciej"), łatwiej byłoby
> porównac parametry silników bez analizowania krzywych przebiegu
> momentu i mocy.
I to jest bardzo słuszny wniosek. Ponieważ wykres mocy jest latwiejszy
do interpretacji.
--
pozdrawiam,
Marcin 'Yans' Bazarnik
Następne wpisy z tego wątku
- 28.09.10 11:04 Sebastian Kaliszewski
- 28.09.10 11:00 Yans van Horn
- 28.09.10 11:26 Jakub Witkowski
- 28.09.10 11:43 Sylwester Łazar
- 28.09.10 12:07 Robert Rędziak
- 28.09.10 13:54 Sylwester Łazar
- 28.09.10 14:25 Filip KK
- 28.09.10 14:27 Filip KK
- 28.09.10 14:31 Filip KK
- 28.09.10 14:37 Filip KK
- 28.09.10 14:39 to
- 28.09.10 14:53 Przembo
- 28.09.10 14:57 Karolek
- 28.09.10 14:59 Filip KK
- 28.09.10 15:13 Filip KK
Najnowsze wątki z tej grupy
- wymieniłem termostat
- Felgi
- otwarcie drugiej obwodnicy Trójmiasta
- Prezent dla kierowców od prezydenta Nawrockiego
- czy wiedziałeś że?
- Unijne KOOOORWY mówią że WYCOFUJĄ się z zakazu rejestracji elektryków
- Produkcja energii w elektrowniach atomowych
- Nie widzieć gdzie się jedzie
- Złomnik się SPRZEDAŁ Kanałowi ZERO
- I lewacka ideologia poszła się JEBAĆ
- Dla UTRWALENIA: jak działają "EKO" ZBRODNIARZE
- Emisyjność BEV
- Modulacja FM
- Chińczycy już ZAREAGOWALI!!!! Klamki zewnętrzne w samochodzie MAJĄ BYĆ KLAMKAMI
- Giełdy samochodowe
Najnowsze wątki
- 2025-12-27 pompa CO
- 2025-12-27 Gdynia => Przedstawiciel handlowy / KAM (branża TSL) <=
- 2025-12-27 Ewakuacja ludności
- 2025-12-26 Gdańsk => ERP Microsoft Dynamics 365 Commerce Consultant <=
- 2025-12-26 Kraków => Konsultant Microsoft Dynamics 365 Finance <=
- 2025-12-26 Kraków => Microsoft Dynamics 365 Finance Consultant <=
- 2025-12-26 wymieniłem termostat
- 2025-12-26 Warszawa => Senior Backend Java Developer <=
- 2025-12-25 Finlandia przywraca swastykę
- 2025-12-25 Skuteczność wymiaru sprawiedliwości
- 2025-12-24 Felgi
- 2025-12-24 2,5 x więcej niż Li-Ion
- 2025-12-24 No i kolejny ograniczony
- 2025-12-24 Warszawa => Młodszy Specjalista ds. wsparcia sprzedaży <=
- 2025-12-24 New York Times zagrożeniem bezpieczeństwa narodowego USA - POTUS D. Trump




5 Najlepszych Programów do Księgowości w Chmurze - Ranking i Porównanie [2025]