    From: g...@s...invalid (Adam Wysocki)
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: NE602 i prostokąt
    Date: Thu, 28 Apr 2016 08:27:39 +0000 (UTC)

    J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Ale to tylko pol zagadnienia - mieszacz prostokatny umozliwia
    > przejscie harmonicznym z wejscia !
    > Czyli jakies 411kHz, 685, 959 ... musisz je wycinac filtrem
    > wejsciowym - w tym projekcie przewidzianym zreszta.

    No tak, ten filtr wejściowy będzie.

    Zastanawiam się czy nie zastosować też jakiegoś filtra dolnoprzepustowego
    na wyjściu mieszacza...

    > Ostatni podzial powinienes miec przez 2, aby uzyskac symetryczny
    > sygnal.
    > A to by chyba wcale jakos prosciej nie bylo - kosci tyle samo,
    > podzielic przez 25 na 4040/60 wcale nie tak latwo.

    Tak naprawdę najprościej byłoby użyć do tego mikrokontrolera - wiem że to
    overkill, ale chyba jednak najprościej...

    Tyle że AVR-a nie popędzę z 27.1 MHz, więc i tak będę musiał zrobić
    najpierw kwarc + 4060 i podział, i dopiero tym podzielonym sygnałem pędzić
    zegar AVR-a (np. podział na 2 na 4060, i w AVR-ze podział na 100 + wyjście
    symetryczne).

    Ewentualnie pora zainteresować się PIC-ami (nie znam ich w ogóle, nie wiem
    jaki maksymalnie kwarc można z nimi użyć).

    Teraz, mając prostokąt 135.5 kHz (i drugi zanegowany, w przeciwfazie) i
    4066, robimy tak:

    - sygnał w.cz. (z filtra) na wejścia dwóch switchy (połączone razem)
    - sygnał z generatora na wejście enable jednego ze switchy
    - zanegowany sygnał z generatora na wejście enable drugiego ze switchy
    - wyjścia dwóch switchy tam, gdzie podłączone są wyjścia 4 i 5 z NE602 na
    oryginalnym schemacie (na wzmacniacz różnicowy)

    Zgadza się? O czymś jeszcze powinienem pamiętać?

    --
    http://www.chmurka.net/