  • Data: 2021-01-11 21:44:26
    Temat: Re: Nerwowe tematy o elektrykach ;)
    Od: Lisciasty <l...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2021-01-11 o 19:41, ToMasz pisze:
    > jeśli chesz wozić dupę z punktu a do punktu b. kupujesz auto za 10 tyś,
    > kolejne 5 tyś dajesz na remont kapitalny (lub nie) i masz spoko auto, 10
    > lat, z klimą i silnikiem który pali 6na 100.

    Dychę to jest warta moja fabia, a za cholerę nie da się tego porównać do
    toyoty verso która robi za dupowóz dla 5 osób i psa.

    > Jeśłi mądrze wydasz
    > pieniadze, co ostatnio jest rzadkością, to nie masz czegoś takiego jak
    > grubszy remont.

    Serio? Czyli kasa którą wydawałem na dwumasy, sprzęgła, wtryski, egr,
    dpf, remont skrzyni i całą kupę innych rzeczy to rozumiem że to były
    drobne remonty? :>

    > JEśli kupujesz auto spalinowe za jakieś 100tyś, to za 3 lata będzie ono
    > warte mniej więcej połowę ceny. stąd strata wynosi jakieś 40-50 zł na
    > dzień. na dobę!!!! Trudno mi jest przyjąć ze spokojem, że osoby które
    > godzą się na taki układ nie śpią na forsie. To nie jest tak, że dużo
    > zarabiaja. one MUSZĄ dużo zarabiać. potem życie kończy sie zawałem w
    > wieku 63 lat?

    Rozejrzyj się dookoła, spalinówek za 100 tys. na uliach więcej jak psów.
    Dobrobyt w społeczeństwie :]

    > Jak to będzie wyglądało w przypadku Twojego elektryka? Jak każdy nowy
    > pojazd nie będzie sie psuł przez parę lat. JEsteś w gronie szczęśliwców,
    > którzy mają własny dom i solary na dachu. na dzień dzisiejszy dotujemy
    > prąd. liczyłeś ile kosztuje przejechanie 100km? dużo taniej niż na lpg?

    Nie dużo taniej ale taniej.

    > jaka jest utrata wartości takiego auta, na ile starcza akumulator - bo
    > to będzie dla Ciebie "większy remont", którego koszty bedą
    > nieporównywalnie większe niż.... cały silnik HDi, wyrwany z anglika.

    Wątpię. Są już relacje ludzi którzy elektrykiem natrzaskali ponad pół
    miliona, utrata pojemności baterii nieco ponad 15%. Zakładając
    przejechanie 25 tys. rocznie, po 10 latach ledwo ćwierć miliona nakręcimy :>

    > bo zalety są oczywiste. Czy w ogóle prąd z solarów "wpuszczany"  do
    > sieci możesz odebrać ładując elektryka zimą? Jeśłi tak, to dobrze dla
    > Ciebie, ale to my sponsorujemy tą usługę

    Ja też sponsoruję górników jak każdy kto płaci podatki. Nie rozumiem za
    bardzo do czego pijesz :>

    > Powodzenia. ale nie pluj na stare diesle, bo bez nich Twoje nowe auto
    > nie dojechało by do salonu sprzedaży

    A gdzie ja pluję na diesle?

    L.