    From: Cavallino <C...@k...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Nerwowe tematy o elektrykach ;)
    Date: Tue, 12 Jan 2021 22:30:01 +0100
    <5ffdf2e1$0$530$65785112@news.neostrada.pl>

    W dniu 12-01-2021 o 20:05, T. pisze:

    > Masz rację, ale ja nie zakładam, że sprzedam po 3 latach.

    Im dłużej będziesz trzymał, tym różnica będzie się powiększać.
    Bo różnica na kosztach eksploatacji będzie nadal po 10 tys rocznie, a
    różnica w cenie odsprzedaży będzie malała, ale o wiele mniej niż 10 tys
    rocznie.

    > Więc liczę jeszcze raz - nowe Zoe - 137 - 17 dotacji = 120.

    Nie.
    120 (cena u dealera) -17 dotacji = 103.

    Na prąd
    > wyjdzie może z 1 tys. zł - sprawa pomijalna.
    > Moje auto - 92 tys. zł. Pali 7,5 w mieście *4,5 = 4000 rocznie za paliwo.

    Wybacz, ale jeździłem Capturem 1.2 i automatem i 7,5 to on palił z górki
    przy dobrym wietrze.
    Moje zużycie to dobre 8,5 l, w mieście więcej.
    W 1.0 podobnie.

    Przyjmijmy średnio 9.
    9*5=45 zł*25000 km rocznie = 11,5 tys zł

    > Rzeczywiście w tym czasie będą mnie
    > kosztowały przeglądy, ale chyba w elektryku też są.

    Ale za 200 zł, a nie za 1000 i to w przypadku gdy nic nie trzeba
    zmieniać poza olejem.

    Według mnie dla mnie najlepsza opcja to hybryda - na trasy w mieście i
    > tak bym jeździł na akumulatorze, a w trasę nie strach wyjechać.

    Tyle że hybryda plug-in kosztuje tyle co elektryk, jest mniej
    praktyczna, bo na prądzie zasięg ma żaden, więc smrodzi i psuje się tak
    jak każdy inny smrodowóz, albo bardziej.

    A w trasę za 0 zł nią nie pojedziesz - a ja elektrykiem tak.

    > Ps. Wspomniałeś coś o ogrzewaniu postojowym - o co chodzi?

    Ustawiasz ile stopni ma być w aucie na określoną godzinę, albo
    uruchamiasz je z komórki przed wyjściem.
    Oprócz grzania oczywiście też chłodzi latem.