  • Data: 2021-01-12 23:06:13
    Temat: Re: Nerwowe tematy o elektrykach ;)
    Od: mk4 <m...@d...nul> szukaj wiadomości tego autora

    On 2021-01-12 22:37, Cavallino wrote:

    > Jest, przynajmniej w przedziałach cenowych o których rozmawiamy.
    > Tyle że kupujący chcą jeszcze więcej wodotrysków.
    > Tego co Ty (i ja też) określamy jako zbędne wyposażenie.
    > A mam jeszcze dłuższą listę rzeczy niezbędnych, no i tak - golasy za
    > prawie 100 tys też je mają.
    > Ale i tak NIE SĄ kupowane, zamiast nich kupowane są wersje o połowę
    > droższe.

    Ale to dziala tak, ze jesli wersja "golas" za 100k nie ma chocby jednej
    z tych potrzebnych rzeczy to jej po prostu nie kupisz.

    Bo te tzw. kluczowe elementy to nie jest cos co dla klienta jest
    negocjowalne. To sa elementy "must have". Wiec wtedy producent wyciaga
    od klienta dodatkowe 20-30k zeby klient dostal w pakiecie to co
    minimalnie potrzebuje. Klient tego nie chce ale musi... No zawsze moze
    jezdzic autobusem.

    Jest jeszcze jedna sprawa - ze byc moze wersje "gole" sa po prostu tak
    wycenione aby byly nieatrakcyjne i drogie. Przeciez jest tak, ze zwykle
    to wyposazenie w nich jest albo "prawie jest" - czyli kupujac wersje
    gola placisz jakas czesc kwoty za wyposazenie (albo przygotowani epod
    jego obecnosc), ktorego nie masz.

    To dodatkowo napedza caly mechanizm. No bo mam kupic wersje gola bez
    jakiejs kluczowej funkcji za 100k skoro za 120k mam juz w zestawie to
    minimum, ktore chce (ale i moze mase rzeczy, ktorych byc moze nie chce -
    ale co zrobic). Powstaja absurdy. Ktore sa celowo indukowane przez
    producentow razem z tymi, ktorzy stanowia prawo w danym regionie.

    Tylko pozniej nie piszmy, ze ludzie tego chca. Gdyby tak bylo, ze chca
    to by nie trzeba bylo wprowadzac coraz to nowszych regulacji prawnych
    aby usuwac z drog stare pojazdy. Ale jak widac ludzie nie bardzo chca -
    stad normy/zakazy/nakazy. Miedzy innymi stad. Gdyby tak ludzie chcieli
    to wszystko nie byloby potrzebne. Ale jednak jest.

    --
    mk4