  • Data: 2021-01-13 10:54:21
    Temat: Re: Nerwowe tematy o elektrykach ;)
    Od: Cavallino <C...@k...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 13-01-2021 o 10:42, T. pisze:

    > Ale akumulatory trzeba chłodzić - nie wiem, jak jest w ZOE,

    W Zoe chłodzi się aku podczas ładowania.
    W trasie raczej nie, albo przynajmniej ja takich temperatur nie osiągam.
    Ale (przy którymś ładowaniu w danym dniu) latem chłodzenie aku włącza
    się często.
    Słychać - bo to jest realizowane pompą ciepła, więc szumi.

    > w Tesli to
    > cała filozofia (dlatego tam akumulatory są bardzo skuteczne i
    > długowieczne). To ciepło można wykorzystać, zwłaszcza zimą.

    Zimą nie masz problemu z nadmiarem ciepła w aku, wręcz przeciwnie.
    On też nie lubi pracować w niskich temperaturach, więc trzeba go raczej
    dogrzewać.

    > I pewnie akumulatory grzeją się także podczas ładowania.

    Latem tak, ale zimą nie bardzo, trzeba je też dogrzewać.
    Już prędzej podczas jazdy.