    Date: Mon, 22 Mar 2021 19:37:46 +0100
    From: "Irek.N." <t...@j...taki.jest>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Neutralizacja ładunków elektrostatycznych u człowieka

    W dniu 2021-03-22 o 18:26, Lisciasty pisze:

    > Nieno serio, mam powiedzieć dystyngowanemu starszemu panu żeby łaził na
    > co dzień w butach roboczych? :P
    >
    > L.

    Nie musisz. Niech przez swoje mokasyny przeplecie cieniutkie włókno z
    licy tak, aby miał je pod wkładką do butów, a z drugiej strony wystawało
    przez bieżnik buta. Włókno się zetrze na równo z powierzchnią bieżnika
    przy chodzeniu, a spocona (zawsze trochę jest) stopa poradzi sobie z
    izolacją w postaci wkładki. Wyjdą z tego duża oporność, ale to wystarczy.

    Ja często dotykam ściany, jak zdejmuję ubranie przykładowo. Suchy,
    wygrzany ytong doskonale rozładowuje ładunek jaki posiadam. Nic nie
    słychać, nic nie czuć, jedynie włosy się układają a głowie :)

    Co do jonizatorów, nie stosował bym w domowych warunkach (za to
    stosujemy przemysłowo), mogą nie być obojętne dla zdrowia.
    No i nie będą skuteczne na dworze/polu, czyli przy samochodzie.

    Miłego.
    Irek.N.