  • Data: 2022-05-10 11:36:47
    Temat: Re: Niedostępność półprzewodników
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Tue, 10 May 2022 11:18:44 +0200, Atlantis wrote:

    > I co to niby zmienia? Problemem nie jest to, że elementów nikt nie umie
    > zrobić. Problemem jest to, że przez dwa ostatnie lata fabryki albo
    > pracowały z przerwami (przez ubytek pracowników spowodowany masowymi
    > zachorowaniami i kwarantannami na początku pandemii) albo nie pracowały
    > na pewnych obrotach (przez konieczność wdrożenia odpowiednich ograniczeń
    > sanitarnych, które miały chronić przed tą pierwsza sytuacją).

    Da sie tak w ogole w polprzewodnikach?
    Mnie cos chodzi po glowie, ze piec do dyfuzji musi stale pracowac.

    No dobra - na miesiac pewnie da sie wylaczyc, poza tym piec moze grzac
    ... pusta przestrzen.

    > Jednocześnie wzrosło zapotrzebowanie, bo ludzie kupowali komputery do
    > pracy/nauki zdalnej oraz rozmaity sprzęt do elektronicznej rozrywki,
    > skoro i tak głównie siedzieli w domach.

    Ale to moga byc inne uklady

    > Wzrósł popyt, spadła podaż. Bufor zgromadzony w magazynach zaczął maleć
    > i w końcu wyczerpał się zupełnie. Załamały się globalne łańcuchy dostaw.
    >
    > To nie jest tak, że nikomu nie chce się produkować półprzewodników.
    > Fabryki pewnie pracują teraz na pełnej parze, po prostu teraz ich
    > produkcja idzie na spełnienie zobowiązań sprzed roku czy więcej.

    A osobna kwestia jest taka, ze ten przemysl mial kiedys dosc dlugi
    czas zamowien. Plan produkcji przygotowywalo sie na rok.

    Mozliwe ze np przemysl samochodowy swoje zamowil na 2020r, potem
    przyhamowal - a dostawy chipow byly, wiec na 2021 zamowil mniej ...

    Ale czy tego sa takie ilosci?

    J.