  • Data: 2020-11-15 11:30:52
    Temat: Re: Nowa strona TME
    Od: Silver Dream ! <s...@n...net> szukaj wiadomości tego autora

    On 15/11/2020 09:51, Marek wrote:

    > Idiotyzmy webprogramistów nie wiedzących o istnieniu nagłówka
    > Accept-Language  nie można usprawiedliwiać odwagą.

    Za odważne uważam stwierdzenie, które wyciąłeś. To, że geolokalizacja
    potrafie być używana w pierwszej kolejności, nawet jeżeli przeglądarka
    pozwala na ustawienie i wysyłanie Accept-Language a tym bardziej kiedy
    tego nie robi dość wyraźnie tamtemu usuniętemu stwierdzeniu zaprzecza.

    > Jakieś konkretny przykład wskazujący na plany usunięcia obsługi
    > fundamentalnego dla obsługi lokalizacji  nagłówka Accept-Language np. w
    > Firefoxie
    Nie wiem jakie plany odnośnie tych ustawień mają autorzy Firefoxa ale
    biorąc pod uwagę, że Firefox ma procentowo jednocyfrowy i ciągle
    spadający udział w rynku to zapewne jakiekolwiek zmiany w nim nie
    wstrząsną ludzkością jako taką ;-)

    > (bo de facto do tego by doprowadziło uniemożliwienie
    > konfiguracji użytkownikowi preferowanego języka)?

    W przeglądarce, której używam nie ma czegoś takiego jak wygląd strony ->
    języki, na co się powoływałeś. Być może podaje wartość Accept-Language
    na podstawie ustawień języka interfejsu użytkownika a być może w ogóle
    go nie ustawia.

    > Szczególnie, że zdecydowana większość serwisów www z tego korzysta

    Hmm... to rownież dosc odważne stwierdzenie... ale masz jakieś
    wsparcie.. ? ... tj. poparcie tego stwierdzenia?

    Np. takie?

    https://wonderproxy.com/blog/accept-language/

    tylko bardziej wiarygodne?

    > *w tym* strona projektu Mozilla/Firefox.

    To miło z ich strony, że nie zapomnieli o tym, że ich przeglądarka ma
    możliwość skorzystania z tego ,,ficzera". Chwała im za to.