  • Data: 2014-09-25 00:53:59
    Temat: Re: OBD ELM327 -- pytania
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console> szukaj wiadomości tego autora

    "Tomasz Pyra" 542339e4$0$2357$6...@n...neostrada.pl

    >> () Czy to nie jest niebezpieczne?
    >> (czy na przykład nieumiejętnie
    >> obsłużone nie spowoduje wybuchu
    >> poduszki powietrznej?)

    > Nie :-)

    To dobrze, bo ostrzegano mnie -- i trochę przestraszono mnie.

    > W zależności od modelu i silnika może być różnie, ale generalnie tak.

    No właśnie -- czyli może być tak, że nic nie wyłuskam?

    Mam typowy dwulitrowy silnik wysokoprężny z turbiną
    chyba (raczej -- na pewno) koncernu Peugeota-Citroena
    zamontowany do podwozia Forda Focusa i dwusprzęgłową
    automatyczną skrzynię sześciobiegową Audi -- jeżdżę
    Nowym Volvem S40. Najprawdopodobniej mam też filtr
    sadzy, zwany filtrem cząstek stałych.

    Do tego ,,ręczną'' klimatyzację i najtańsze
    ,,audio'' bez wejścia USB -- na dysk.

    > Nie, a na pewno nie tak łatwo.

    Może choć dałoby się synchronizować zegarek?
    Wskazania samochodowego trzeba często korygować.

    > Potencjalnie można wykorzystać jakieś błędy w oprogramowaniu
    > które mogłyby pozwolić na robienie różnych dziwnych rzeczy, ale raczej są to
    rozważania czysto teoretyczne.

    Szkoda. A może choć daje się pozyskać informacje,
    dzięki którym dałoby się coś uzyskać; na przykład:

    -- w tej temperaturze (niby na desce jest
    termometr, ale raczej niedokładny)
    silnika nie należy przeciążać

    -- do tej chwili (po uruchomieniu silnika)
    nie należy ruszać samochodu z miejsca,
    bo ciśnienie oleju jest zbyt niskie

    > Raczej tak

    To podstawa.

    > Wystarczy BT

    Parowanie jest bezproblemowe i automagiczne? -- wystarczy
    włączyć BT w telefonie? (oczywiście pierwsze parowanie
    będzie dłuższe, ale pytam o parowania kolejne)

    Zasięg jest dostateczny? Nie trzeba trzymać telefonu
    blisko urządzenia? Gniazdo mam po lewej stronie, dość
    wysoko.

    Łączność nie jest zrywana? Nie jest zakłócana pracą silnika?
    Pewnie nie -- audio chodzi.

    > Żeby było małe - wtedy można to nawet zostawić podłączone "na zawsze".

    OK. Pojmuję. Wolałbym ,,na stałe''.

    > Nie, chociaż w niektórych autach jest to zasilane i moduł BT działa.
    > O ile zużycie prądu w przypadku moich interfejsów jest minimalny, to zostaje
    jeszcze kwestia czy aby ktoś z zewnątrz nie będzie w
    > stanie w jakiś sposób kontrolować Twojego samochodu?

    Zdoła sparować?

    BT wyjdzie poza karoserię?

    Co ten ktoś zyska? -- kontrolę czy tylko informację?
    A jeśli tylko informację -- czy do czegoś mu przyda się?
    Czy na przykład do czegoś wykorzysta numer nadwozia?

    > Standardowe oprogramowanie niczego takiego nie umożliwia, ale potencjalnie można
    sporo.

    > Oczywiście pod warunkiem że na tym CAN cokolwiek słucha przy wyjętym kluczyku.

    > Interfejsy raczej wszystkie są takie same - co z tym zrobisz to bardziej kwestia
    oprogramowania.

    Rozumiem. Reasumując -- celować należy w urządzenie
    małe, tanie, niekoniecznie na WiFi, bo BT wystarczy.

    Nie warto przejmować się dostarczonym oprogramowaniem,
    bo jest tego pełno w ,,Sklepie'', czy jednak warto
    celować w urządzenie sprzedawane wraz z dobrym softem.

    -=-

    Może masz jakąś ulubioną aplikację Androidową?
    Może ktoś inny ma?

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'