  • Data: 2021-09-25 09:01:36
    Temat: Re: OR na 230V
    Od: heby <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 25/09/2021 08:41, Uzytkownik wrote:
    > zastosować i jak skonfigurować, bo nie ma o tym pojęcia, ale doradzi
    > Sonoff.
    > Wracając do pytania - tak są gotowe takie elementy logiczne, które można
    > zamontować koło esek. Nazywają się przekaźnikami programowalnymi, czyli
    > proste sterowniki PLC.

    To się niewiele rózni od wkładania sonoff poza "profesjonalizmem" ;)

    > Jest tego na rynku zatrzęsienie - do wyboru do koloru. Można w nich
    > utworzyć bardzo rozbudowane struktury logiczne nie tylko OR, AND, NOT,
    > EX-OR, liczniki, komparatory itd.
    > W większości ich cechą wspólną jest sposób programowania tzw.
    > drabinkowy, który przypomina schemat elektryczny z użyciem przekaźników.

    To wszystko czywiste, ale wkładanie komputera w celu realizacji 1
    bramki, to przegięcie takie samo jak wkładanie Pi w celu migania diodą.

    Element który widziałem w skrzynce, wyraźnie był czymś co realizowało 1
    funkcję i tylko jedną. Z resztą w podobnym zastosowaniu: sterował pompą
    kominkową.

    W takim miejscu, gdzie mowa o bezpieczeństwie, nie ufam mikrokontolerom,
    sonoffom, PLC i wychodzi na to, że nie tylko ja.