  • Data: 2023-01-25 18:56:14
    Temat: Re: (OT) Przestrojenie telewizora
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Wed, 25 Jan 2023 18:20:22 +0100, heby wrote:

    > Miałem "modułowego Grundiga". Nie pamiętam modelu, był już stary w 2000
    > roku. Duży, niemiecki, zbudowany jak czołg, w środku przełaczanie
    > kanałów na chyba stycznikach, sądząc po odgłosie kłapania kotwicami.
    >
    > W środku karty na szynach, jak w maszynie do produkcji V2. Ochylanie
    > pionowe osobno, poziome osobno, wzmacniacze osobno, tuner osobno itd itp.
    >
    > Bardzo ładne i naprawdę solidne, prawdziwna niemiecka robota jakiegoś
    > projektanta od u-bootów.

    Jak siegam pamiecia, to wydaje mi sie, ze i Jowisz mial moduły.
    Ale czy nie wlutowane?

    Koniecznosc taka, bo sie na jednej poziomej plycie nie miescilo?

    Potem weszly lepsze uklady scalone i sie miescilo.

    > Naprawa polegała głównie na tym, że:
    > 1) miałeś moduł na podmianę i fajrant
    > 2) klnęło się przez kilka godzin, starajac się dojść z miernikiem w
    > ciasną szczelinę między płytkami, aby cokolwiek zdiagnozować. Płytek
    > miejscami nie dało się zmienić, więc w moim przypadku, kiedy padło
    > odchylanie pionowe, spędziłem tam z godzinę a zakończyło się na
    > wyjmowaniu karty, lutowaniu drutów do miernika, wkładaniu i odpalaniu z
    > 15 razy, co w normalnym tv zrobione bylo by w minutę.
    >
    > Tak że było to bardzo dobry design do naprawy. Jak miałeś części
    > zamienne. Inaczej to była przygoda.

    No coz - bo telewizor maja naprawiac fachowcy z serwisu.
    Inaczej sie nie oplaca.
    A jak potanialy, to sie w ogole nie oplaca :-(

    J.