  • Data: 2021-03-07 10:50:13
    Temat: Re: [OT] RETRO
    Od: Atlantis <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 06.03.2021 20:43, _Master_ wrote:

    > Każdy lubi to co lubi ale taki aparat może nabierać wartości tak jak
    > monety. To może być choćby tylko argument przynajmniej wspomajający do
    > "zbieractwa" ;-)
    >
    > A 486?

    Komputery z 486 też powoli nabierają wartości. Sama płyta (o ile jest
    przetestowana., w 100% sprawna i z gwarancją rozruchową) potrafi
    kosztować tyle, co średniej klasy płyta główna do nowego peceta.

    Jaki jest "sens" zbierania takiego sprzętu w moim przypadku? Zwyczajnie
    era 386/486 to były te czasy, kiedy jako dzieciak miałem pierwszy
    kontakt z komputerami - głównie u znajomych rodziców. Na swojego
    pierwszego peceta uzbierałem pieniądze dopiero później, w epoce Pentium
    (w moim przypadku był to Cyrix 6x86). Tak więc czasy DOS-a darzę nieco
    większym sentymentem.

    I generalnie ludzie kolekcjonujący ten sprzęt mają często kilka różnych
    maszyn do gier z różnych epok: z jednej jakiś XT z CGA do wczesnych
    DOS-ówek, a drugiej mocniejszy 486, na którym można wygodne zagrać w DOOM-a.

    Parę starych pecetów mam w swojej kolekcji, ale to nie jest jej główny
    element - stare komórki, PDA czy radia tranzystorowe można zbierać, bo
    praktycznie nie zajmują miejsca. Desktopy już bardziej, a jednak wolne
    miejsce na regale wolałbym przeznaczyć na Amigę. ;)