  • Data: 2020-11-17 17:41:43
    Temat: Re: [OT] Sprzęt komputerowy i wylatujące bezpieczniki
    Od: heby <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 17/11/2020 17:19, sirapacz wrote:
    > to zasugeruj jako rozwiązanie finalne:)

    Nie przejdzie. Ekologia.

    > no nie ma opcji by akie stanowisko tak szarpało... a weź odepnij
    > drukarkę od zasilania i zobacz czy wtedy będzie wywalać?

    Nie jestem pracownikiem tego biura ktoś grzecznościowo zapytał mnie o
    taki problem. Właściciel może nie ogarnia fizyki kwantowej, ale wie co
    mówi i jak jest podłaczone, to człowiek z pojęciem technicznym powyżej
    średniej.

    > Coś tam więcej musi na stałe być na tym samym bezpieczniku co dużo żre.

    Nie, nic nie ma.

    Mam w domu komputer z zasilaczem 600W. Był przez jakiś czas wpięty przez
    S-kę 10A i też potrafiła kłapnąć. Na samym zasilaczu komputerowym, bez
    monitora czy drukarki. Wiem więc że nie wyssali tego z palca.

    > Nie znasz dnia ani godziny:) Poza tym tu UPS pełniłby rolę tego
    > nieszczęsnego bufora pomiędzy gniazdkiem a listwą.

    90% popularnych UPSów ma przekaźnik i całe to buforowanie to tlenek na
    stykach.

    > Ale serio.... wytłumacz im, że wyłaczanie listwy na noc ma taki sam sens
    > jak chowanie sztućców do szuflady podczas burzy:]

    Inna sprawa że mój komputer zasysa non-stop koło 5W mocy. Ze standby
    monitora i drukarki robi się koło 8W. A 8W to już widać w rachunku. Razy
    kilka stanowisk to jest kilka darmowych kebabów w miesiącu albo 1% na
    zubożałych polityków. Troche szk.... a nie, akurat nie.

    No i ME sobie pracuje w tle i komunikuje się z kosmitami czy innymi
    chińczykami...

    Ogólnie rózne można mieć powoy wypinania zasilania.

    A w domu wypinam głównie dlatego że jakiś imbecyl wpadł na to aby moją
    maszynę 600W odpalać w środku nocy w celu korygowania kalendarza
    eskimosów "poza godzinami pracy". Bo to ważne.