  • Data: 2021-07-19 20:42:49
    Temat: Re: Obciążenie osiowe łożyska kulkowego
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 19.07.2021 o 19:17, Jacek pisze:
    > Łożyska kulkowe jednorzędowe mogą przenosić oprócz obciążeń
    > promieniowych także obciążenia osiowe. Niektóre katalogi dodają, że
    > "niewielkie" obciążenia osiowe. Czy spotkał się ktoś z Was z
    > dokładniejszym określeniem? Czy jak założę, że łożysko kulkowe
    > wytrzyma obciążenie osiowe równe 25% jego nośności to mi się ono
    > rozsypie, czy będzie pracować normalnie? Jacek

    Łożyska oblicza się na żywotność. W zależności od tego, jakie obciążenie
    przyłożysz, to zmienia się żywotność obliczeniowa. Weź katalog
    producenta i p[odstaw do wzorów obciążenia i oblicz sobie żywotność, a
    potem oceń, czy Ci wystarczy. Pewnie są też jakieś programy, ale dawno
    nie dobierałem łożyska i nie chce mi się szukać.

    --
    Robert Tomasik