  • Data: 2021-11-26 21:01:00
    Temat: Re: Obsługa wyświetlacza SPI TFT (ILI9341) w nowym Raspbianie
    Od: Atlantis <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 25.11.2021 19:57, heby wrote:

    > Chodzi o to, że masz możliwość zatrzymania aktualizacji kernela. Skoro
    > chodziło Ci na starym, to zainstaluj stary OS, zatrzymają aktualizaję
    > kernela i zrób update.

    Myślałem o tym, ale w miarę możliwości chciałbym zachować w pełni
    współczesny system.

    Generalnie i tak prawdopodobnie będę chciał w tym projekcie zastosować
    inny wyświetlacz. Pierwotny zamysł zakładał, że wszystko będzie się
    mieściło na jednej "płycie głównej", w którą będzie wetknięty zarówno
    wyświetlacz, jak i RasPi0. Obudowa miała być drukowana w 3D albo
    wycinana laserem ze sklejki.

    Teraz zmieniłem koncepcję i całość trafi do metalowej obudowy, więc
    wyświetlacz umieszczę na przednim panelu i połączę go z płytą
    przewodami. Mogę więc sobie pozwolić na nieco większy wyświetlacz.

    Stąd moje kolejne pytanie:
    Ktoś może wie coś na temat SPRAWDZONEGO wyświetlacza SPI TFT o
    przekątnej 2,8"-3,5", który działałby ze współczesnym Raspbianem i był
    wykrywany przez system jako /dev/fbx?
    Warunek konieczny to możliwość skonfigurowania w sterowniku wszystkich
    pinów (łącznie z CS), bo płytka jest już gotowa.