    From: ii <i...@o...invalid>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Odcinkowy pomiar predkosci - czemu tak rzadko stosowany
    Date: Tue, 18 May 2021 10:38:48 +0200

    W dniu 17.05.2021 o 21:22, Zdzichu500 pisze:
    > Witam
    >
    > Ostatnio parę razy jechałem budowaną austostradą A1 miedzy Częstochową a
    > Łodzią. Jest tam odcinkowy pomiar prędkości na 2 odcinkach. Jaki teraz
    > tam spokój w jeździe. Praktycznie wszyscy jeżdżą 70 km/h lub lekko
    > ponad. Pomimo, że jest zjazd na Radomsko którym można jeden z tych
    > pomiarów "oszukać" to nawet samochody z tablicami ERA jakieś dużo
    > szybciej się nie poruszają. Czuję się zupełnie nie jak w Polsce tylko
    > np. w USA. A pamiętam, że przed odcinkowym pomiarem był tam drogowy
    > armagedon.
> [...]

    Ten odcinek to kuriozum. Główna trasa a roboty trwają już kilka lat.
    Zamknięty odcinek ma około 50km. Nie ma możliwości zatrzymania się. W
    niektórych miejscach był nawet jeden pas z barierkami po obu stronach,
    że jak się ciężarówka zepsuła to wszyscy stali. Na odcinku na którym ten
    pomiar odcinkowy założono są akurat najlepsze warunki do szybkiej jazdy.
    Ogólnie wydaje się, że ten pomiar to tylko strach na wróble, za długi
    odcinek do pomiarów odcinkowych. Nie wiem ile tam zdarzeń było, ale
    osobiście może raz widziałem, że ktoś stał na zjeździe, więc chyba tam
    coś nie wyszło. Nic do prostych nie ma. Ale jak widać frajerzy są w
    narodzie.