  • Data: 2009-04-02 21:38:02
    Temat: Re: Optymalizacja grafik dla www
    Od: Konrad Kosmowski <k...@k...net> szukaj wiadomości tego autora

    ** Paweł Piskorz <n...@p...nie?> wrote:

    > Prywatnie zajmuję się tylko cięciem i projekt udostępniam tak, żeby klient
    > mógł sobie na żywo obejrzeć - więc tak, jest dostępny publicznie

    No zaraz, ale klient może sobie obejrzeć to wcale nie == musi być dostępny
    publicznie.

    Jak rozumiem nie miewasz poważnych klientów czyli np. takich, którzy wraz z
    uruchomieniem nowej linii produktów projektują nową stronę i bardzo by nie
    chcieli aby konkurencja dowiedziała się jaka to linia produktów (może wydaje Ci
    się to nierealne ale ja różne rzeczy już w życiu widziałem włącznie z
    przekupywaniem agencji wykonującej projekt po to właśnie aby uzyskać takie
    informacje).

    Albo takich z którymi *standardowa* (szablonowo wymagana przez dowolną politykę
    bezpieczeństwa zgodną z normami) umowa zobowiązuje Cię do zachowania poufności
    (a udostępnienie projektu publicznie czy podmiotowi trzeciemu jest złamaniem
    tej umowy - a, biznes jest biznes i można o to kruszyć kopie chociażby po to
    abyś dał zniżkę przez ten incydent).

    Albo takich z którymi również (aczkolwiek mniej już standardowa) umowa
    zobowiązuje Cię do niepublikowania nieprzetestowanej wersji gdyż brak testów
    jedzie po jakości, a jakość jedzie po wizerunku (Twojego klienta i również
    Twoim).

    Sorry może to moje zboczenie ale pracuję w organizacji w której takie rzeczy
    zostaną N razy skontrolowane i potem ktoś się o coś takiego może mnie czepić.
    Więc taki serwis odpada w przedbiegach (aczkolwiek wersja lokalna po analizie
    co robi może być akceptowalna).

    (...)

    > Pytałeś czego używam - ja używam tej dyrektywy Apache ;) A co za tym stoi to
    > już nie pamiętam, wziąłem to z książki twórców YSlow. Zdaje się że Apache ma
    > sobie wynegocjować z przeglądarką obsługiwaną kompresję,

    Ale Ty mówisz o kompresji gzip na poziomie transmisji HTTP. Mi chodzi o
    kompresję np. CSS, JS przez automagiczne usuwanie białych znaków, formatowania
    czy np. minimalizowanie nazw zmiennych (z czytelnych na takie, które
    zadziałają, ale nie połapiesz się w tym).

    O to mi chodziło.

    (...)

    > To już nie moja brocha, ale z ciekawości sprawdzę ile można na obrazkach
    > użytkownika oszczędzić. Jeżeli będzie warto, to się tym zainteresuje kogo
    > trzeba :)

    Tzn. oszczędza się tam gdzie warto np. wspomniałem o wersjach mobilnych - ten
    sam content trzeba jakoś transformować. Używałeś kiedyś np. youtube przez
    komórkę? To jest ten sam kontent *raz* wgrany przez użytkownika tylko
    transformowany w zależności od medium.

    --
    + ' .-. .
    , * ) )