  • Data: 2009-04-02 19:51:51
    Temat: Re: Optymalizacja grafik dla www
    Od: Paweł Piskorz <n...@p...nie?> szukaj wiadomości tego autora

    Marek pisze:

    > No zaraz zaraz... tylko po co wymyślać koło gdy wokół mnóstwo fabryk
    > kół?

    A po co jest mnóstwo fabryk kół, nie wystarczyłaby jedna?

    > Ponadto aplikacje online są dużo mniej ergonomiczne w zastosowaniu
    > niż desktopowe.

    Ale masz coś na poparcie tej prawdy objawionej? Poślij od razu do
    Googla, bo oni biedaki robią GMaila czy GCalc, Microsoft zdaje się też
    coś swojego przygotowuje (ma), a ICQGo już stare jak świat jest. Daj im
    znać że to nieergonomiczne, żeby kasy nie wyrzucali w błoto!

    > Nie wspomnę o tym, że desktopowe potrafić pewnie zawsze
    > będą znacznie więcej.

    To nie zawsze jest zaletą, a już na pewno nie w przypadku gdy szukasz
    prostego narzędzia do szybkiego wykonania jakiegoś zadania.

    > Patrz np. Adobe czy Corel. Optymalizacja grafiki
    > jest tam tylko jednym z elementów funkcjonalnych.

    Każdemu wg potrzeb, nikt Ci nie każe odinstalowywać Photoshopa i używać
    Smushita :]
    Dla mnie niedorzecznością jest wydawanie kilku tysięcy na Photoshopa czy
    Corela tylko po to, żeby zoptymalizować pliki. Tym bardziej iż nie mam
    żadnego dowodu, że potrafią one to zrobić lepiej niż smushit/PngOptimizer.

    > Nic nigdzie nie trzeba
    > wysyłać a wielokrotnie powtarzany proces eksportu grafiki w czasie
    > rozwoju projektu trwa sekundy.

    W czasie rozwoju to ja sobie nie zawracam głowy takimi pierdołami, bo
    jaki jest sens optymalizować obrazek, który i tak za 15 min. będę zmieniał?
    Jak już pisałem Konradowi, wkrótce mają być dostępne źródła, więc sobie
    dodam do skryptu pakującego i wysyłającego projekt jedną linijkę i
    wszystko się samo zrobi. Takie koła to ja rozumiem!
    A już teraz udostępniają API, jak chcesz to sobie możesz zautomatyzować
    cały proces.

    > Nie wyobrażam sobie pracy polegającej na
    > edytowaniu pliku na kompie i wielokrotnym przesyłaniu zmodyfikowanej
    > wersji do sieci.

    Ja też nie :)

    --
    message[autor="PablO"]::after {