-
Data: 2019-02-15 15:19:58
Temat: Re: Optymalna prędkość w trasie
Od: s...@g...com szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]W dniu czwartek, 14 lutego 2019 15:25:54 UTC-6 użytkownik Irek.N. napisał:
> > To akurat nieistotne.
> >
> > Istotne jest tylko to ile paliwa silnik zuzywa i jaka prace na kolach wykonuje.
Ped powietrza moze miec znaczenie ale nie za duze - przy chlodzeniu silnika.
> >
> > Ale niestety raczej z hamowni sie nie dowie jaka jest sprawnosc silnika.
> > Bo pewnie mu nie podpieli komputera i nie zmierzyli dokladnie ile paliwa schodzi
przy jakim obciazeniu.
>
> Ja się zastanawiałem, czy jest możliwe, że turbo dostaje na wejściu
> trochę więcej powietrza z powodu jego naporu na wlot przy szybkiej
> jeździe. Wiesz, takie drugie turbo.
> Zapytałem mechanika - jest regulacja ciśnienia doładowania, więc nawet
> jak by dodać ekstra na wlocie, to i tak podobno turbina wyrówna. Więc to
> nie to.
>
> Prędzej jak piszesz, ale nie w temacie chłodzenia silnika, tylko
> powietrza doładowania. Chłodniejszego zmieści się więcej w garnkach to i
> moc/sprawność może być większa.
> Zauważyłeś, że jak jest rześko i wilgotno, to zazwyczaj lepiej się jeździ?
>
>
Mysle ze nawet jak te zjawiska zachodza to sa abyt male aby zniwelowac dzialanie
oporu powietrza miedzy 110-120kmh a 160-170kmh.
Ja co innego zauwazylem. Ze po zrobieniu okolo 350km jednym ciagiem auto sie robi
jakby zwawsze. I to juz po dotankowaniu przy domu.
Ale na ile to moje odczucie a na ile realna sprawa to nie wiem.
Mam ze swojego zebrane statystyki i moge je pokazac. Tam ladnie widac ze podobna
trasa daje podobne spalanie a roznice zwiazane z pogoda sa minimalne (okolice 10%
moze).
A w zwiazku z tym wiem ze komputry pokladowe lza jak bure suki i to nawet te ktore wg
ich wlascicieli pokazuja prawde. Bo ponoc audi/vw pokazuja prawdziwiej niz np. fordy.
Ale z tego co ja pomierzylem to bardzo trudno jest aby komputer pokazal to co
dystrybutor. I nie mam na mysli roznicy 1-3%. To raczej jest 10-20% dokladnosci.
Następne wpisy z tego wątku
- 15.02.19 15:23 s...@g...com
- 15.02.19 15:26 s...@g...com
- 15.02.19 15:27 J.F.
- 15.02.19 15:30 s...@g...com
- 15.02.19 15:40 s...@g...com
- 15.02.19 16:45 J.F.
- 15.02.19 18:28 Janusz
- 15.02.19 18:31 Janusz
- 15.02.19 18:35 Mateusz Viste
- 15.02.19 18:48 J.F.
- 15.02.19 18:53 J.F.
- 15.02.19 19:01 tck
- 15.02.19 19:33 Mateusz Bogusz
- 15.02.19 20:18 Irek.N.
- 15.02.19 20:19 Irek.N.
Najnowsze wątki z tej grupy
- Spalinowa trauma
- Dwa dylematy
- Re: Dwa dylematy
- [UOKiK] Jeronimo Martins, właścicielowi sieci Biedronka, [przedstawił zarzut] udział[u] w zmowie z 32 firmami transportowymi.
- Re: Dwa dylematy
- Re: Dwa dylematy
- Re: Rz?Âd ZAKAZUJE magazyn?Â?w energii ?!! Nowe prawo od 14 lipca to SZOK! ??Â
- dlaczego gadacie z tym debilem
- Kolega Mastera z Konfy, a jakże :D
- Re: 3 km zasięgu w 5 minut? Chińczycy zapowiedzieli ewolucję
- Reklama: "Oferujemy samochód bez konieczności ładowania"
- Elektromobilność lewel haj.
- Kolejna ofiara elektryczności
- mija rok jeżdzenia po lewej
- Elektryki jednak są NIEBEZPIECZNE
Najnowsze wątki
- 2025-07-19 Zakrzewo => SAP HCM Consultant <=
- 2025-07-19 Poznań => Konsultant SAP HCM <=
- 2025-07-19 Poznań => SAP HCR Consultant <=
- 2025-07-18 celnicy pobili policjanta
- 2025-07-18 Warszawa => Technik IT - Konfiguracja i Wsparcie Sprzętowe <=
- 2025-07-18 Warszawa => Specjalista ds. Sprzętu IT i Wsparcia Technicznego <=
- 2025-07-18 Białystok => Kotlin Developer <=
- 2025-07-18 Warszawa => Sales Director (Cloud solutions) <=
- 2025-07-18 Spalinowa trauma
- 2025-07-18 Polska => Senior Key Account Manager <=
- 2025-07-18 Białystok => Programista Kotlin <=
- 2025-07-18 Szczecin => Key Account Manager IT <=
- 2025-07-18 Łódź => Programista Mainframe (z/OS, Assembler) <=
- 2025-07-18 Łódź => Mainframe (z/OS, Assembler) Developer <=
- 2025-07-18 Lublin => Delphi Programmer <=