    From: Dominik 'Rathann' Mierzejewski <_...@g...net>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: PC bez x86_64
    Date: Tue, 25 May 2021 08:23:43 +0000 (UTC)

    Date: Tue, 25 May 2021 08:50:42
    From: Atlantis
    [...]
    > Widać, że dokonał się postęp. Pierwsza "Malina" w 2012 roku miała
    > wydajność porównywalną z komputerami w stylu Pentium II (plus bardziej
    > współczesne GPU, umożliwiające sprzętowe dekodowania filmów). Dzisiaj
    > procesor z Raspberry Pi 400 ma w PassMarku wynik w okolicy 1000
    > punktów, a to tylko 4x mniej od budżetowych procesorów x86 w stylu
    > Athlona 3000G. Do prostych desktopowych zstosowań to już wystarczy,
    > a mówimy przecież o tanim SBC.

    > W przypadku RPi największym problemem nie jest tak naprawdę słaby
    > procesor czy mała ilość pamięci, ale kiepskie opcje co do dysku
> [...]

    https://pine64.com/product/rockpro64-4gb-single-boar
    d-computer/?v=0446c16e2e66

    Może nie ma mITX/mATX i slotu na RAM, ale PCIe x4, USB 3.0 i Gigabit
    Ethernet są. Maszyna nie mająca w/w braków też się pewnie znajdzie, ale
    będzie kosztować sporo więcej.

    Sam mam takie coś:
    https://pine64.com/product/14%e2%80%b3-pinebook-pro-
    linux-laptop-ansi-us-keyboard/?v=0446c16e2e66
    Działa zupełnie przyzwoicie.

    Pozdrawiam,
    Dominik
    --
    Fedora https://getfedora.org | RPM Fusion http://rpmfusion.org
    There should be a science of discontent. People need hard times and