eGospodarka.plGrupypl.sci.inzynieriaPILNE !! Ciekną plastikowe rury zbrojene alu od centralnego ogrzewania pełno brązowych kropek na długości i dookoła › Re: PILNE !! Ciekną plastikowe rury zbrojene alu od centralnego ogrzewania pełno brązowych kropek na długości i dookoła
  • Data: 2022-11-25 10:52:12
    Temat: Re: PILNE !! Ciekną plastikowe rury zbrojene alu od centralnego ogrzewania pełno brązowych kropek na długości i dookoła
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Thu, 24 Nov 2022 16:51:01 -0800 (PST), a a wrote:

    > Dzięki za wsparcie i pomoc.
    >
    > Te rury biegną wzdłuż ściany: w te i powrót , jedna nad drugą z dyl;atacją
    > i wyciek pojawił się na ścianie, za pralką, taka fontanna mała z dziurki ale lało
    długo i zalało sąsiada na dole.

    > Te kropki to kurz, ale rurka produkowana z faktura sera żółtego na zewnątrz, czyli
    takie okrągłe wgłębienia w strukturze siatki.

    > I mała fontanna z takiego jednego oczka
    >
    > Spisałem parametry rury
    >
    > STABI PP-R typ3 20 x 3,4 PN 25 29.08.2008
    >
    > AT-15-7544/2008 16.07 Li SIGMA-Li

    Ciekawe. Wychodzi na to, ze musiało sie przegryzc przez 3 warstwy
    - dwa plastiki i aluminium.

    Mała dziurka to chyba nie od zmęczenia - no chyba, ze zauwazysz tam
    pęknięcie szersze.

    > Skoro rura nie nowa i jedna mała fontanna za pralką, to czy to wada materiałowa,
    zmęczenie,
    > czy cała instalacja do wymiany ( 6 grzejników) i koszty pewnie ?0.000

    Jesli jak piszesz rury na wierzchu - to cena chyba nie taka duza.
    Choc inflacja :-)
    No i mozna zaryzykowac tylko jeden odcinek wymienic.

    > Remont był wykonywany gdy mieszkanie było puste, a teraz pełno gratów
    >
    > Jedna dobra strona, że piony ciepłownicze wykonano na korytarzu i dało się zamknąć
    i odciąć zasilanie i powrót
    > 2 zaworami kulowymi.

    Czyli cieplo z elektrocieplowni?
    Tam chyba rozne chemikalia w "wodzie" są.

    > I pytanko.
    > Czy te plastikowe rury to awaria z odroczonym terminem ?
    >
    > Gwarancja 20 lat, a co potem, bo żyje się wielokrotność x 20 lat

    A potem to gwarant umrze :-)

    > Czy naprawdę ktoś wymienia cała instalację zapobiegawczo po 20 25-30 latach ?
    > U siebie zrobiłem instalację c.o. w rurkach miedzianych, a wtedy cena m iedzi była
    niewiele wyższa od rur plastikowych
    > Miedź chyba ma trwałość większą

    No - pisalem o zjawisku u mnie we wrocku - mosięzna wylewka z baterii
    tez dostala takich fontann. Na szczescie to malo szkodliwe jest i
    tanie.

    Kiedys nawet zdjecia robilem - w srodku jakis taki stozek z
    krystalicznego materialu, szeroki od wewnetrznej strony, czubek siega
    zewnetrznego niklu ...

    > Będę szukał zestawu naprawczego.
    > Myślałem aby wyciąć fragment rury , wstawić mufki
    > ale chyba się wymienia cały odcinek , ale jak, gdy na dojściu są trójniki, potem
    kolanka na zakrętach, kolanka na podejściu do lazienki itd.

    te kolanka i trojniki sie jakos prasuje ... i chyba dasz rade tylko
    jeden odcinek rury wymienic.

    > Szkło wodne chyba nie ( mam w butelce) - do innych celów
    > jak już to epidian daje twardą opaskę

    Polipropylenu prawie nic nie chwyta.
    Mozna sprobowac przetopic.
    Albo kawalek gumy i scisnąc opaską.