  • Data: 2009-03-14 12:25:42
    Temat: Re: Panele słoneczne
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam

    Jarosław Sokołowski napisał(a) :
    > Przez 15 minut, to się Słońce przesuwa o 3,75°. Cosinus tego kąta
    > wynosi 0,99785892. Czyli to "lepiej" jest walką o dziesiąte części
    > procenta. Przy dokonywaniu korekt co 2-3 godziny, utrata mocy
    > będzie na poziomie kilku procent. To wystarczająco rozsądna
    > strategia.

    Możliwe, że panele, którymi dysponowałem, nie były aż tak
    idealne. Chociaż sprawdzałem kąt tylko "na oko", to był on sporo
    większy niż nawet 20°. Możesz mieć rację.
    Teraz nie ma akurat dobrych warunków, żebym powtórzył dokładnie
    doświadczenie na posiadanym obecnie panelu.

    Zbyszek
    PGP key: 0x39E452FE