  • Data: 2009-03-14 12:44:46
    Temat: Re: Panele słoneczne
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam

    Wojciech Frybyśu napisał(a) :

    > Potrzeby
    > 50W*4h=0.2kWh
    >
    > Prad:
    > 10h*15W=0.15kWh

    Do mojego pierwszego postu wkradł się (skąd?) błąd. Nie uzyskasz
    192Wh, tylko (20Wx0.56) x10h = 112Wh, czyli 0.112kWh
    Będzie trochę więcej, jak podłączysz się bezpośrednio do 12V
    akumulatora.
    A i niewykluczone, że jeszcze więcej, jak byś oglądał TV w środku
    dnia. Może nawet i 100% sprawności. Karkołomnym dla mnie zadaniem
    byłoby przeliczenie, czy tylko sprawdzenie doświadczalne ile i
    czy są jakieś straty mocy na ładowaniu akumulatora w momencie,
    kiedy służy on tylko jako bufor, coś a'la kondensator, do
    stabilizacji napięcia pochodzącego z panelu, w momencie gdy na
    bieżąco pobieramy z panelu energię. Choćby do takiej lodówki tylko.

    Acha, zakładamy, że ten regulator z kompletu pobiera znikomą moc.

    Niemniej, wolałbym wpakować większe pieniądze i mieć większy
    panel. Skoro to na bzdety typu TV czy lodówka, to chyba stać Cię
    na trochę większy kaprys z większym panelem. Tak - kaprys.Nie są
    to niezbędne rzeczy w buszu. Już prędzej telefon, CB, ewentualnie
    oświetlenie, laptop. Gdzieś na Alledrogo były i 115W panele, bez
    regulatora i akumulatora, za ok. 1000zł. Kwestia wymiarów i wagi.

    Zbyszek
    PGP key: 0x39E452FE