    From: Adam <a...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    Subject: Re: Patent w Polsce przedwojennej na radioaktywne słodycze
    Date: Thu, 22 Oct 2020 12:02:50 +0200
    <rmmp41$olk$1$Adam@news.chmurka.net>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <5f8f2203$0$11936$65785112@news.neostrada.pl>
    <rmnge3$7bo$1$Adam@news.chmurka.net>
    <5f9154e8$0$559$65785112@news.neostrada.pl>

    W dniu 2020-10-21 o 21:05, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Adam"  napisał w wiadomości grup

    > Glukoza jest podstawa energetyki czlowieka i zwierzat, ale spozywac
    > jej nie trzeba - organizm sobie zrobi z innych.
    >
    > Na pewno nadmiar jest niezdrowy, ale na pielgrzymce ... moze akurat
    > spaliliscie zapas, choc chodzenie stosunkowo malo energii zuzywa.

    Chodzenie trochę męczyło ze względu na emerycką prędkość ;)
    Szybkość była dostosowana do najsłabszych osób.
    Cały dzienny odcinek (max 30 km) moglibyśmy przejść w dwóch normalnych
    (prędkościowo) etapach.

    > Kostki, lyzeczki, bo chyba nie szklanki  ?

    Łyżeczki, oczywiście.

    > Za papierosy, wodke ?

    Prowadziło się ogrodnictwo.
    Były możliwości handlu wymiennego - ale nie pamiętam szczegółów, mały
    byłem.
    Był to handel wieloetapowy: można było m.in. kupić dużą ilość nawozów
    (wtedy głównie NPK oraz Florovit w beczkach 50 litrów). Nie było limitór
    zakupowych. Nadwyżki nawozów dostarczało się innej firmie, która z racji
    działalności nie mogła kupować nawozów, a za to dostawało się
    worek/worki 50kg cukru. Jakoś tak to było.
    Mięso i masło dostawało się od rodzin ze wsi, a mleko wprost od krowy,
    która stacjonowała kilkaset metrów dalej u znajomych.
    Spokojnie jeszcze można było obdarować sąsiadów. Także kartkami na
    alkohol i tytoń, bo u nas nikt nie pił ani nie palił.

    > Tak czy inaczej - ludzie lubia cukier, dzieci tez, dzieci akurat mogly
    > przepalic (bo teraz siedza przed komputerami).
    > Zalezy czy ktos slodzi "do smaku" czy sie ogranicza - herbata bez
    > cukru mi nie smakuje.

    > Ja bylem umiarkowany, az tu nagle sporo przytylem.
    > Akurat czesto wtedy siedzialem w Niemczech - troche sie tego piwa
    > wypilo i pizzy zjadlo ... ale potem cos nie chce zejsc.

    Z racji ogrodnictwa bywało, że wstawało się świtem, i jeszcze przed
    szkoło z godzinę się pracowało. A po szkole czasem do 22, czasem do 23
    też się pracowało. Nie było to łatwe.
    Może dlatego wchłaniało się dużą ilość pożywienia.
    Ale wujki, które pracowały w biurach, też były chude. Chyba taka
    rodzinna "tradycja".
    Ja od ponad 20 lat w zasadzie siedzę na tyłku u siebie lub klientów,
    poruszam się autem. Kolka lat temu zrobił mi się brzuch jakbym był w
    którymś-tam miesiącu ciąży.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam