  • 61. Data: 2016-11-05 15:09:25
    Temat: Re: Pierwszeństwo przy pasie włączania się do ruchu
    Od: "JaTy.CKmK" <J...@g...com>

    W dniu 05.11.2016 o 12:46, mk4 pisze:

    > A czy nie jest tak, ze ten rozbiegowy jest rozdzielony taka gruba linia
    > (nie pamiętam oznaczenia) i wtedy jak się z niego wjeżdża przekraczając
    > ją to jest się włączającym do ruchu? I wtedy nie ma znaczenia, ze jesteś
    > tym z prawej. Przekraczasz ta grubą linię i się włączasz.

    no nareszcie mk4 trafił w sedno - przeważnie pas rozbiegowy jest
    oddzielony od "pasów właściwych" linią ciągłą i dopiero gdy jest
    przerywana może nastąpić jej przekroczenie i to jest włączenie się do
    ruchu - znak podporządkowania "kończy działanie" - ten z lewej (głównej)
    nie będzie przecież zjeżdżał na kończący się pas - przecież przy każdej
    zmianie pasa ruchu nie ma znaczenia kto jest z prawej czy lewej bo i tak
    ten zjeżdżający musi przepuścić tego co na pasie się znajduje -
    opisywany już szczególny przypadek jest taki gdy są trzy pasy i ci
    jadący skrajnymi chcą wjechać na środkowy i tu ten po prawej ma
    pierwszeństwo przecież musi tu być dookreślone bo obaj wjeżdżają na pas
    bez uczestników ruchu.

    --
    JaTy

    ---
    Avast.

  • 62. Data: 2016-11-05 15:21:28
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Sat, 5 Nov 2016 11:17:05 +0100, w <nvkbiu$i64$4@node1.news.atman.pl>, Shrek
    <...@w...pl> napisał(-a):

> [...]
    ,75y,226.77h,75.01t/data=!3m6!1e1!3m4!1sliw4HdW2qSU1
    l4qifaa3YA!2e0!7i13312!8i6656

    > Jakbyś jeszcze tą podstawę prawną podał, o którą wszyscy proszą;)

    Mam wklejać definicje skrzyżowania, jezdni, fragmenty rozporządzeń o znakach?
    Nie chce mi się. Wysilcie się trochę sami :)

  • 63. Data: 2016-11-05 15:24:35
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Sat, 5 Nov 2016 12:51:37 +0100, w <vl3ajs2l8hyu$.dlg@myjk.org>, Myjk
    <m...@n...op.pl> napisał(-a):

    > Ma związek o tyle, że pomyliłeś linie.

    Tak? Oświeć mnie gdzie :)

    > Ale nie jest wyłączony z ruchu, więc obowiązują reguły
    > jak na każdym innym pasie ruchu.

    Ale nie należy do jezdni.

    W zasadzie dyskusja powinna zakończyć się na wyjaśnieniu różnicy pomiędzy grubą
    a normalną linią ciągłą (nawet logika by tu wystarczyła i zastanowienie się po
    co u licha wymyślono linie normalne i grube), no ale spoko -- zawsze można
    dyskutować nawet o sprawach oczywistych.

  • 64. Data: 2016-11-05 15:27:59
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Sat, 5 Nov 2016 11:13:12 +0100, w <nvkbbl$i64$2@node1.news.atman.pl>, Shrek
    <...@w...pl> napisał(-a):

    > Więc jeszcze raz zapytam - skąd pomysł, ze A-7 obowiazuje do końca
    > rozbiegówki, a nie na przyład do końca autostrady, do następnego węzła,
    > do pierwszego "ustąpionego" samochodu, czy dowolnie wybranego innego
    > miejsca?

    W zasadzie można to wywnioskować z definicji skrzyżowania i jego obszaru, ale
    akurat w zupełności wystarczająca jest informacja, że pas włączający nie należy
    do jezdni "głównej" drogi.

  • 65. Data: 2016-11-05 15:43:44
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Sat, 05 Nov 2016 15:27:59 +0100, w
    <v...@4...com>, "r...@k...pl"
    <r...@k...pl> napisał(-a):

    > W zasadzie można to wywnioskować z definicji skrzyżowania i jego obszaru, ale
    > akurat w zupełności wystarczająca jest informacja, że pas włączający nie należy
    > do jezdni "głównej" drogi.

    Ps. [3]
    Skrzyżowanie obejmuje wspólną część przecinających się lub łączących się dróg
    oraz odcinki tych dróg, na których występują poszerzenia jezdni spowodowane
    dodatkowymi pasami ruchu i/lub wyspami kanalizującymi, a w przypadku braku
    poszerzenia - na odcinku obejmującym minimalne długości akumulacji i zwalniania
    określone w § 66 i § 67 Warunków technicznych [2].

  • 66. Data: 2016-11-05 16:21:34
    Od: Shrek <...@w...pl>

> [...]
    > ją to jest się włączającym do ruchu? I wtedy nie ma znaczenia, ze jesteś
    > tym z prawej. Przekraczasz ta grubą linię i się włączasz.

    Na "zdrowy rozum" to nawet tak, ale nikt do tej pory nie przedstawił
    przekonywującego dowodu, że przejechanie "grubej linni" to włączanie się
    do ruchu.

    Shrek

  • 67. Data: 2016-11-05 16:31:57
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 05.11.2016 o 13:22, Dalok pisze:

    > A-7 obowiązuje w rejonie gdzie istnieje niebezpieczeństwo
    > związane z nie udzieleniem pierwszeństwa, czyli na końcu rozbiegówki
    > też takie niebezpieczeństwo istnieje i njależy ustąpić pierwszeństwa.

    A za rozbiegówką przy zmianie pasów nie zachodzi niebezpieczeństwo
    nieustąpienia pierwszeństwa? Zachodzi. No więc czemu akurat do końca
    rozbiegówki? Zjeżdzając z rozbiegówki na główną i tak musisz ustąpić bo
    zmieniasz pas - czy będzie tam A-7 czy nie.

    > Jeżeli tak świetnie to rozumiesz to napisz,
    > kiedy z rozbiegówki "od razu można wwalić się na pas"
    > drogi głównej i mieć pierwszeństwo przed jadącym główną
    > i w tym samym czasie zmieniającym pas na prawy,
    > w sytuacji gdy oznakowanie poziome jest zasypane śniegiem ?

    Teoretycznie - zawsze jak nie ma A-7 i nie ma pasów - reguła prawej ręki
    - ci na głównej mają wjeżdzającyuch po prawej, autostrada jest
    podporządkowana w stosunku do rozbiegówki. I właśnie dlatego stoi na tej
    rozbiegówce A-7, Nie ma co wymyślać dalszych teorii, bo potem następny
    napisze, że zjeżdzając z głównej w rozbiegówkę/zjazdowy, może spychać
    znajdujących się na tym pasie na barierki bo on ma pierwszeństwo.

    > Czy 5 mtr za A-7 to będzie od razu, czy już nie ?
    > A moze 10 mtr to już nie będzie od razu ?
    > Uzasadnij na podstawie PoRD.

    No właśnie jak jest A-7 to nie wolno. Po to on tam stoi. I tylko po to.

    Shrek

  • 68. Data: 2016-11-05 16:40:33
    Od: "JaTy.CKmK" <J...@g...com>

    W dniu 05.11.2016 o 16:21, Shrek pisze:

    > Na "zdrowy rozum" to nawet tak, ale nikt do tej pory nie przedstawił
    > przekonywującego dowodu, że przejechanie "grubej linni" to włączanie się
    > do ruchu.
    przecież pewnie nigdzie (a jeśli już to błąd) jeśli jest pas rozbiegowy
    (nb. to on jest po to aby umożliwić płynne i "w biegu" na suwak
    włączenie się do ruchu) to od "właściwych" pasów oddzielony jest
    początkowo linią ciągłą nieprzekraczalną (w celu uzyskania prędkości
    równej lub większej niż na głównych pasach i następnie zmiana pasa ruchu
    w celu włączenia się (suwak) w ciąg pojazdów "mających pierwszeństwo - i
    na co tu potrzebne są dowody? -
    a tak a pro po przysypanych linii śniegiem - tu jest tak samo jak ze
    znakami pionowymi, czy jak po zamieci zasypane jest ograniczenie
    prędkości to za przekroczenie nie można dostać mandatu bo znak niewidoczny?

    --
    JaTy

    ---
    Avast.

  • 69. Data: 2016-11-05 16:41:20
    Od: xyz <x...@i...pl>

    > Na "zdrowy rozum" to nawet tak, ale nikt do tej pory nie przedstawił
    > przekonywującego dowodu, że przejechanie "grubej linni" to włączanie się
    > do ruchu.
    >
    > Shrek
    No ale jest przecież napisane że pas taki służy dla włączających się do
    ruchu, czas teraźniejszy a nie dla tych co włączyli się do ruchu, czas
    przeszły. Skoro jest to czas teraźniejszy to znaczy że oni cały czas są
    włączającymi się do ruchu i tak są/powinni być traktowani i tak samo się
    zachowywać :). A to implikuje ustąpienie przez nich pierwszeństwa
    wszystkim na drodze na którą mają/chcą wjechać.

    --
    --- xyz

  • 70. Data: 2016-11-05 17:09:19
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 05.11.2016 o 16:40, JaTy.CKmK pisze:

> [...]
    > równej lub większej niż na głównych pasach i następnie zmiana pasa ruchu
    > w celu włączenia się (suwak) w ciąg pojazdów "mających pierwszeństwo - i

    Ale to wszystko zachodzi również bez A-7. Po prostu zmieniasz pas masz
    ustąpić tym co na nim są - bez znaczenia czy linia grubasza czy cieńsza.

    > a tak a pro po przysypanych linii śniegiem - tu jest tak samo jak ze
    > znakami pionowymi, czy jak po zamieci zasypane jest ograniczenie
    > prędkości to za przekroczenie nie można dostać mandatu bo znak niewidoczny?

    A jaki masz pomysł na pozanie zawartości zasypanego śniegiem znaku?
    Próbować wlepić ci mandat mogą (choć niepowinni). jak przyjmiesz to...
    no cóż...

    Shrek