  • Data: 2022-08-18 12:37:23
    Temat: Re: Połączenie modemów przez VoIP
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Tue, 16 Aug 2022 17:46:59 +0200, Krzysztof Halasa wrote:

    > No wiesz, pierwsze modemy nie robiły żadnego buforowania, ale xon/xoff
    > (^Q/^S i/lub scroll lock) służyły tam do wznowienia i zatrzymania
    > przewijania ekranu - a wcześniej drukowania. Więc to _był_ normalny
    > mechanizm. BTW ten mechanizm cały czas jest obecny np. w xtermie.

    No wlasnie ... wiec powinien byc przeniesiony do nowoczesnych modemow?

    > Oczywiście że RS-232 ma przewidziane "coś" do sterowania przepływem.
    > Nawet wersja z 1960 roku (2.1.6 Clear-to-Send Circuit).
    > Inną sprawą jest to, że wtedy to było używane z łączami half-duplex.

    No wlasnie - do half duplexu. Modem ma powiadomic kiedy jest gotow
    do nadawania ... i jakos nie napisali, ze moze przerwac swoją
    gotowosc.

    Choc juz w wersji 1988
    https://www.itu.int/rec/T-REC-V.24/en

    pojawil sie flow control przy pomocy tej linii.

    Wczesniejsze wersje to chyba w bibliotece, ale
    -stary modem w zasadzie nie ma po co przerywac transmisji,
    dopiero przy kompresji sie pojawila potrzeba,

    -w starych protokolach łacznosci modem-modem druga strona nie miala
    jak zasygnalizowac niegotowosci. Nie bylo przewidziane.
    Dopiero chyba gdzies przy korekcji błędow mogło sie cos pojawic.

    -ale jak mialby drugi DTE powiadomic, ze chce przerwy?
    sygnal DTR do czego innego sluzy.

    J.