  • Data: 2022-08-19 17:07:13
    Temat: Re: Połączenie modemów przez VoIP
    Od: "Piotr C." <k...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On Friday, August 19, 2022 at 4:27:10 AM UTC-7, J.F wrote:
    > Przez VoIP ?

    No tak jak opisałem na początku - poniekąd, VoIP ale nie wychodzący poza bramkę,
    czyli bezpośrednie połączenie na @localhost - kodek uLaw, opóźnienie ~20ms. Para
    modemów zewnętrznych czyli dwa terminale pod windows na dwóch portach COM.

    > Jesli ma te kosc co piszesz, to raczej 1200 lub 300 ..

    No z urządzeniem idzie na 300 / 1200. Ale o dziwo łatwiej z tym badziewiastym
    winmodemem.
    Acha, w ustawieniach modemu w tym zabytkowym sofcie, jest wybór różnych modeli, na
    tej podstawie powstaje łańcuch inicjalizacyjny (AT ....) do dalszej edycji, i
    generalnie zawsze wyłącza flow control i kompresję. Znalazłem też manuala do jakiegoś
    czegoś innego z tą samą kostką modemu i zalecenia dla US Robotics są takie:
    - &M0 error ctrl disable
    - &K0 compression disable
    - &I0 &H0 - RX/TX flow ctrl disable
    - &N2 force to 1200
    Oprócz &I0 i &H0 (tu nie mam pewności) pozostałe sprawdziłem. W winmodemie kody są
    inne i zamiast "force to 1200" można konkretnie wybrać bell lub V. W USR chyba to
    jest w którymś rejestrze bitowym, no albo sobie sam wynegocjuje. No ale jeszcze
    popróbuje.
    P.