  • Data: 2022-08-23 23:44:45
    Temat: Re: Połączenie modemów przez VoIP
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    "Piotr C." <k...@g...com> writes:

    > - kupiłem przejściówkę RS232 bardziej renomowaną - FTDI a nie fałszywy
    > prolific

    FTDI są, rzecz jasna, lepsze, aczkolwiek także podrabiane.

    > Próbowałem wracać na Prolific, zmieniać nastawy prędkości portu i flow
    > control - nic. Brak odpowiedzi. Rejestrator pokazuje że soft sam
    > smienia ustawienia portu (prędkość, flow control) więc myśle że zmiany
    > i dywagacje o flow control będą daremne, tym bardziej że np. z samego
    > hyperterma działa zawsze - niezależnie co ustawię.

    Możliwe że ten program po prostu jest wadliwy. Być może modem także musi
    zmieniać szybkość portu, należałoby dokładnie przyjrzeć się temu, co
    pokazuje "rejestrator".

    > - winmodem też coś zaczął marudzić, po przeinstalowaniu nie mogę
    > wgrać sterów (niepodpisane, wcześniej udało się wyłączyć sprawdzanie
    > sygnatur ale teraz nie przechodzi)
    > - więc przywróciłem z punktu przywracania systemu -- OK, modem widoczny
    > - wyciągnąłem wtyczke od USB-RS232, dostałem bluescreena i win10
    > trwale się popsuł, czekam na nośnik USB z recovery

    Na tego typu problemy, nie występujące w innych
    ustroja^H^H^H^H^H^H^Hsystemach, to już chyba nikt nie poradzi.

    > bonus:
    > - ten drugi USR, na rynek amerykański (5686E) jako-tako łączył mi się,
    > natomiast po zestawieniu poł. był głuchy, tzn. tekst pisany w jednym
    > terminalu, nie pojawiał się w drugim.

    Typowo - źle ustawiony handshaking.

    > Coraz bardziej skłaniam się, że to wszystko wina styku windows 10 -
    > maszyna wirtualna win95.

    Możliwe.
    Jakiś czas temu musiałem uruchomić niejaki interface ACM (rodzaj
    seriala USB) na Windows 10. Okazało się, że numery endpointów USB nie są
    brane z deskryptora, tylko geniusze zaszyli je na stałe w kodzie
    drivera. Taki klimat :-(
    --
    Krzysztof Hałasa