    From: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia
    Subject: Re: Połączenie modemów przez VoIP
    <1vmix87l2k510$.1evnm1d4822im.dlg@40tude.net>
    <m...@i...localdomain>
    <9...@4...net>
    <m...@i...localdomain>
    <b0ixs6q9v5ba$.r4nb190kozzq$.dlg@40tude.net>
    <m...@i...localdomain>
    <1...@4...net>
    <m...@i...localdomain>
    <8...@4...net>
    <m...@i...localdomain>
    <1ej8oahwlyrtg$.1lzcqu1kgbb6r$.dlg@40tude.net>
    Date: Fri, 02 Sep 2022 13:39:31 +0200

    "J.F" <j...@p...onet.pl> writes:

    > Jakos trzeba bylo chyba zglosic.

    Tak. Po zakończeniu obsługi - tak jak w przypadku każdego innego
    przerwania (teraz - "twardego" przerwania).

    > Szybko sie pojawiły multi-IO, ale chyba trudno bedzie znalezc kiedy.
    >
    > https://www.vogonswiki.com/index.php/AB-862G_Super_I
    %E2%88%95O_Card

    > Na naklejce 1992

    Ten rok jest prawdopodobny, ale to był krótki epizod - tzn. za chwilę
    pojawiły się takie same karty VLB. I wciąż bez FIFO (w każdym razie nie
    pamiętam takich z FIFO).

    > No ale czy 16550 czy np 16450?

    No przecież napisałem że 16550. Kompatybilny z NS16550A, z działającym
    FIFO itd. Może nawet z dłuższym FIFO niż 16 bajtów. I np. z możliwością
    ustawienia szybszego zegara.

    > Jak robili chipsety, to je potem taiwanskie firmy do produkcji plyt
    > używaly i myslec przy tym wiele nie musiały :-)

    Scalaków C&T (podobnie jak Intela, SiS, VIA itd) używały wszystkie
    firmy.

    > W DOS przerwania dawalo rade obsluzyc.

    Jasne. Wystarczyło "tylko" nie blokować ich, nie używać dysków,
    i najlepiej w ogóle nie używać żadnych funkcji DOSu ani BIOSu.
    --
    Krzysztof Hałasa